Opolskie: Wybrano mniejsze zło
Co nowego w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych naOpolszczyźnie? Dobra wiadomość jest taka, że utrzymane zostaną wszystkie lokalnelinie, które obsługuje tamtejszy Oddział Przewozów Regionalnych. Z rozkładujazdy, który wchodzi w życie 13 grudnia zniknie jednak 15 pociągów, wniektórych przypadkach ich kursowanie zredukowano ze wszystkich dni tygodnia dodni roboczych lub szkolnych, skrócono też trasy przyjazdów. Dyrektor OpolskiegoOddziału Przewozów Regionalnych Jerzy Machnicki zapewnił, że układając nowyrozkład kierowano się wyborem ?mniejszego zła?, brany był pod uwagę takżeczynnik ekonomiczny, bo są pociągi, które wożą po kilka osób.
Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Departamentu Infrastruktury iGospodarki UMWO, poinformował, iż 2.874 tysiące kilometrów, które mająprzejechać opolskie pociągi, to ostateczne minimum, od którego starujemy. Jeślirestrukturyzacja spółki Przewozy Regionalne powiedzie się i pojawią sięoszczędności, to może być tylko lepiej. Wcześniej pasażerów czekają perturbacjezwiązane z modernizacją trzech lokalnych tras kolejowych: Opole ? Nysa (na czasremontu zostanie zamknięta, bo jest jednotorowa), Opole ? Kluczbork i Nysa ?Brzeg. Planowana jest także modernizacja trasy Opole ? Kędzierzyn-Koźle orazwęzłów w tych miejscowościach.
Urząd Marszałkowski przedstawił także badania potokupodróżnych. Pociągami przemieszcza się w dni robocze 24 tys. pasażerów, a wweekendy ? 10 tysięcy. Autobusami (odpowiednio) 11,5 i 1,8 tysiąca osób.
Przypomnijmy, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail, że województwoopolskie podpisało pięcioletnią umowę z Przewozami Regionalnymi. Jak widać nieobyło się bez cięć?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„