Opole: Województwo opolskie zakupi pięć SZT
Województwo Opolskie w imieniu którego działa Zarząd Województwa Opolskiego reprezentowany przez Marszałka Województwa Opolskiego oraz Członka Zarządu Województwa Opolskiego ogłasza przetarg na wykonanie i dostawę 5 sztuk pojazdów szynowych z napędem spalinowym. Będą one przeznaczone do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym o dziennym przebiegu około 700 km. Pojazdy mają być objęte gwarancją na 36 miesięcy licząc od daty odbioru każdego pojazdu. Do ośmiu miesięcy od podpisania zamówienia ma zostać dostarczony jeden pojazd. Między styczniem 2009, a 30.11.2009 mają zostać dostarczone kolejne dwa pojazdy, natomiast między styczniem 2010, a 30.11.2010 pozostałe dwa pojazdy. Oferty można składać do dnia 15.04.2008. Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena zamówienia – 80%, oraz długość terminu gwarancji – 20%. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych. Konstrukcja, parametry techniczne i eksploatacyjne autobusów szynowych powinny spełniać wymagania odpowiednich norm PN, ISO, IEC, CEN/CENELEC, kart UIC, zaleceń ERRI (ORE). Autobusy szynowe muszą przejść próby zgodnie z wymaganiami: karty UIC 610, Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru oraz inne przewidziane odpowiednimi polskimi i europejskimi normami. Autobusy szynowe muszą spełniać warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, bezpieczny przewóz osób i rzeczy oraz ochronę środowiska zgodnie z ustawą z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86 poz. 789 z późn. zm.), a w szczególności: uzyskać Świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu szynowego wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, uzyskać Świadectwo sprawności technicznej pojazdu szynowego. Każdy zamówiony autobus szynowy powinien posiadać minimum 130 miejsc siedzących (układ 2+2, odstępy między siedzeniami 750mm), w tym nie więcej niż 8% miejsc składanych – uchylnych i nie więcej niż 14 % miejsc siedzących umieszczonych w układzie naprzeciwległym. Liczba miejsc stojących powinna być równa co najmniej ilości miejsc do siedzenia. SZT ma mieć miejsce dla niepełnosprawnych oraz WC przystosowane dla tej grupy podróżnych. Kabina maszynisty na obu krańcach pojazdu. Konfiguracja powinna umożliwiać łączenie pojazdów ze sobą i dzielenie zestawu na stacjach, gdzie nie ma lokomotywowni, oraz prowadzenie zestawu w trakcji wielokrotnej do trzech pojazdów. Maksymalny nacisk na oś 17t. Pojazd ma zapewnić dogodne wysiadanie i wsiadanie przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 250 mm do 550 mm nad poziomem główki szyny przy użyciu dodatkowego stopnia lub stopni. Wymaga się, aby co najmniej 40% części powierzchni podłogi była obniżona do wysokości 600 mm od główki szyny z dopuszczalną tolerancją ±50mm. Wymaga się, aby wszystkie drzwi wejściowe znajdowały się w obszarze niskiej podłogi. Maksymalna prędkość eksploatacyjna 120km/h. Największe wzniesienie przy którym pojazd powinien ruszyć przy pełnym obciążeniu to minimum 30 ‰. Skrajnia ma być wykona według karty UIC 505-1. Pojazdy mają zostać wyposażone w klimatyzację.
Źródło: Opracowane na podstawie: umwo.opole.pl
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: