Opole: Drugi Konwent Marszałków o Przewozach Regionalnych
inforail
01.02.2010 15:49
Opole: Drugi Konwent Marszałków o Przewozach Regionalnych
Kolejne spotkanie marszałków województw na Opolszczyźnie rozpoczęło się 21 stycznia w muzeum nyskim.
Już na konferencji prasowej poprzedzającej Konwent Marszałków Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk powiedział, że gwarancją sukcesu w sferze rozwoju infrastruktury jest to, że będą zajmować się nią optymiści. Ten optymizm pozwolił zamienić Polskę w ostatnich latach w wielki plac budowy. Ale optymizm powinien także towarzyszyć rozwojowi infrastruktury kolejowej. I dziś są już pierwsze symptomy, które pozwalają z nieco większym optymizmem spoglądać na rozwój przewozów regionalnych. Minister zapewniał, że rząd chce się wywiązać z zapisów porozumienia w sprawie powstania Samorządowej Spółki Przewozy Regionalne.
Minister Grabarczyk mówił zatem o Funduszu Kolejowym i poszukiwaniach możliwości zasilenia spółki Przewozy Regionalne pieniędzmi z tego Funduszu. Trzeba znaleźć formułę, która pozwoli na bezpieczny transfer tych pieniędzy do spółki. Kolejnym źródłem pokrycia deficytu spółki będzie w tym roku także zwiększenie dochodów z podatków CIT.
Jak mówił wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt, jest szansa, że wreszcie w tym roku przekazany zostanie do spółki aport w postaci nieruchomości PKP. Marszałek Józef Sebesta wyraził zadowolenie, że przekazane przez ministra informacje i deklaracje przybliżają znalezienie rozwiązania problemów spółki Przewozy Regionalne. W ciągu dwóch tygodni ma odbyć się kolejne spotkanie „zespołu kolejowego”, niedługo walne zgromadzenie spółki –Mam nadzieję, że będzie to czas dla osiągnięcia porozumienia –zakończył marszałek Sebesta.
O sytuacji finansowej i perspektywach działania spółki Przewozy Regionalne, która dziś ma 42,6% udziałów w przewozach pasażerów w całym kraju mówiła Małgorzata Kuczewska-Łaska , członek zarządu spółki. Spółka przygotowała program restrukturyzacyjny. To m.in. rozszerzenie zakresu kompetencji jednostek terytorialnych (oddziałów), reorganizacja produktowa (nowy produkt –przewozy Interregio) i restrukturyzacja sieci dystrybucji czy redukcja zatrudnienia. Podczas dyskusji zwracano uwagę na problemy w dotrzymaniu warunków oferty przez spółkę, zwłaszcza w ostatnich dniach, w trudnych warunkach pogodowych. Marszałkowie dopytywali także o szczegóły programu restrukturyzacyjnego.
Minister Grabarczyk mówił zatem o Funduszu Kolejowym i poszukiwaniach możliwości zasilenia spółki Przewozy Regionalne pieniędzmi z tego Funduszu. Trzeba znaleźć formułę, która pozwoli na bezpieczny transfer tych pieniędzy do spółki. Kolejnym źródłem pokrycia deficytu spółki będzie w tym roku także zwiększenie dochodów z podatków CIT.
Jak mówił wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt, jest szansa, że wreszcie w tym roku przekazany zostanie do spółki aport w postaci nieruchomości PKP. Marszałek Józef Sebesta wyraził zadowolenie, że przekazane przez ministra informacje i deklaracje przybliżają znalezienie rozwiązania problemów spółki Przewozy Regionalne. W ciągu dwóch tygodni ma odbyć się kolejne spotkanie „zespołu kolejowego”, niedługo walne zgromadzenie spółki –Mam nadzieję, że będzie to czas dla osiągnięcia porozumienia –zakończył marszałek Sebesta.
O sytuacji finansowej i perspektywach działania spółki Przewozy Regionalne, która dziś ma 42,6% udziałów w przewozach pasażerów w całym kraju mówiła Małgorzata Kuczewska-Łaska , członek zarządu spółki. Spółka przygotowała program restrukturyzacyjny. To m.in. rozszerzenie zakresu kompetencji jednostek terytorialnych (oddziałów), reorganizacja produktowa (nowy produkt –przewozy Interregio) i restrukturyzacja sieci dystrybucji czy redukcja zatrudnienia. Podczas dyskusji zwracano uwagę na problemy w dotrzymaniu warunków oferty przez spółkę, zwłaszcza w ostatnich dniach, w trudnych warunkach pogodowych. Marszałkowie dopytywali także o szczegóły programu restrukturyzacyjnego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024