Opoczno Południe będzie miało przejście podziemne
Na stacji OpocznoPołudnie trwają prace przy budowie przejścia podziemnego dla pieszych irowerzystów, które pozwoli na bezpieczne przedostanie się na drugą część stacji- poinformowały PKP PLK.
Jak wyjaśniają, wykonano już konstrukcję przejścia podczterema torami i dwoma peronami oraz dwa dojścia do tunelu. Wykonawca montujeinstalację oświetleniową i przygotowuje odwodnienie obiektu. W kolejnym etapie,gdy pozwolą na to warunki atmosferyczne, ułożony zostanie betonowy podkład iposadzka, wykonana będzie elewacja ścian.
Dla osób niewidomych i niedowidzących przewidziano specjalneścieżki ostrzegawcze i naprowadzające. W tunelu zamontowane zostanie oświetlenie,poręcze i oznakowanie.
Zdaniem PKP PLK inwestycja zapewni bezpieczną komunikacjęmiędzy dwoma peronami. Drogę do pociągu dla osób o ograniczonej mobilnościułatwią pochylnie.
Wykonawca deklaruje, że podróżujący z Opoczna i okolic będąmogli skorzystać z przejścia po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie w drugimkwartale tego roku. Wtedy też podróżni będą mogli wsiadać do pociągów z dwóchperonów.
W ramach przebudowy stacji powstał drugi peron wyposażony wwiaty i ławki oraz funkcjonalne oświetlenie. Wymieniono ok. 7 km torów i siecitrakcyjnej. Zabudowano 16 nowych rozjazdów, powstała nowa nastawnia wyposażonaw komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wybudowano nowe obiektyinżynieryjne.
Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość stacji -możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów z prędkością ponad 160 km nagodz. Poprawić się ma płynność ruchu i komfort podróżowania w regionie oraz wkierunku Warszawy, Krakowa oraz dalej do Katowic i Wrocławia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przebudowy stacji realizowanej przez spółkę PKP PolskieLinie Kolejowe to 55 mln zł. Inwestycja „Zaprojektowanie i wykonanie robótbudowlanych na stacji Opoczno Płd.” realizowana jest w ramach projektu”Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etapII”.
Spółka przypomina, że we wrześniu PKP PLK rozpoczęłymodernizację stacji technicznej w Idzikowicach. Po przebudowie stacja będzieprzystosowana do przejazdu pociągów z prędkością 200 km na godz., a docelowo 230-250km na godz.
W lutym planowane jest również rozpoczęcie prac przymodernizacji 14 obiektów na szlaku Opoczno Płd.-Idzikowice.
„