Olsztyn: Pociąg zwany rozwojem Olsztyna
Województwo Warmińsko – Mazurskie jest liderem programu Litwa, Polska, Obwód Kaliningradzki Federacji Rosyjskiej 2004-2006 INTERREG IIIA/TACIS CBC, jeśli chodzi o ilość realizowanych programów. Dziś o godzinie 12.00 w Hotelu Kopernik (Olsztyn) odbędzie się spotkanie podsumowujące kolejny rok działań w ramach projektu SEBco współfinansowanego z programu INTERREG IIIB Region Morza Bałtyckiego. Realizacja projektu została ukończona w grudniu 2007 roku. Partnerem wiodącym było Ministerstwo Pracy, Budownictwa i Rozwoju Regionalnego Maklemburgii –Pomorza Przedniego (Niemcy). Uczestniczyło w nim ponadto 14 innych partnerów z 5 krajów: Niemiec, Litwy, Łotwy i Obwodu Kaliningradzkiego Federacji Rosyjskiej oraz Polski.
Główne tematy dotyczące województwa warmińsko –mazurskiego to rewitalizacja kolei nadzalewowej, działanie na rzecz linii kolejowej Ełk –Gołdap oraz ściśle powiązane z Olsztynem, przygotowanie opracowania Studium Obszaru problemowego strefy Podmiejskiej Olsztyna.
–To nic innego jak ukazanie problemów, na które muszą zwrócić uwagę ościenne samorządy, by mówiąc kolokwialnie „załapać się do pociągu”zwanego rozwojem Olsztyna –wyjaśnia Grzegorz Nowaczyk Członek Zarządu Województwa. –Interesująca jest także „Analiza możliwości rewitalizacji połączenia kolejowego Reda –Hel”na jej przykładzie moglibyśmy przenieść pewne wzorce na północno – zachodni obszar Warmii i Mazur, czyli linię Elbląg –Braniewo, o rewitalizacji której rozmawiamy praktycznie od czasów zlikwidowania jej przez PKP. Biorąc pod uwagę jej duże walory turystyczne, przedsięwzięcie jest bardzo ważne dla rozwoju okolic Elbląga, Braniewa i okolicznych samorządów Tolkmicka, Fromborka oraz gminy wiejskiej Elbląg.