Olszamowice na CMK gotowe, pociągi pojadą szybciej
Zakończyła sięprzebudowa stacji Olszamowice na CMK.Dzięki niej pociągi pojadą szybciej.
Kontrakt o wartości prawie 45 mln zł obejmowałzaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. W ramach prac Budimexzmodernizował infrastrukturę techniczną stacji, m.in. rozjazdy i siećtrakcyjną. Dzięki temu zwiększyła sięjej przepustowość, a pociągi będą mogły jechać z prędkością 200 km/h.
Kontrakt był częścią projektu „Modernizacja linii kolejowejnr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa”. Budimex rozpoczął wykonanie inwestycji wlistopadzie 2016 r.
Najtrudniejsze okazało się zakończenie I etapu inwestycji,zaplanowane na lipiec-sierpień 2017, które wymagało całkowitego wyłączenia tegoodcinka z ruchu kolejowego. Z tego powodu Budimex miał na przeprowadzenie pracrozbiórkowych i budowlanych tylko miesiąc. – Z powodu wyłączenia ruchu nic niemogło opóźnić się ani o godzinę, a przez 32 dni działania musiały byćprowadzone całą dobę. Dokonywaliśmy rozbiórki sieci trakcyjnych oraz budowynowych rozjazdów, które na plac budowy przyjeżdżały w 3-częściowych blokach.Dzięki doskonałej organizacji i użyciu wysokiej klasy sprzętu kolejowegodotrzymaliśmy tych warunków i ruch mógł zostać wznowiony – mów Dariusz Blocher,Prezes Zarządu Budimex S.A.
W ramach kontraktu Budimex wykonał przebudowę infrastrukturytechnicznej stacji, w tym m.in. nawierzchni torowej, rozjazdów, siecitrakcyjnej oraz urządzeń SRK. Na stacji zostało zamontowanych 12 nowoczesnychrozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy – w takie same wyposażone są liniedużych prędkości, do 250 km/h.
– Stacja Kolejowa Olszamowice to bardzo nowoczesny projekt –jest całkowicie przygotowana pod sterowanie automatyczne, bez udziału ludzi.Ponadto wyposażona jest np. w monitoring wizyjny, a rozdzielnia posiadaautomatyczne systemy gaszenia pożaru – mówi Marcin Kopeć, kierownik kontraktutej inwestycji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mimo, że stacja Olszamowice nie jest przystankiempasażerskim, to pełni ważną rolę w ruchu kolejowym. Jej modernizacja pozwala nazwiększenie przepustowości CMK, na jednej z najbardziej obciążonych liniikolejowych w kraju. Dzięki niej umożliwione stanie się wyprzedzanie pociągówtowarowych przez ekspresy pasażerskie, pędzące 200 km/h.
Budimex realizuje obecnie na zlecenie PKP PLK kilkakluczowych inwestycji kolejowych jak: modernizacja linii kolejowej nr 7 naodcinku Otwock-Pilawa oraz Pilawa-Dęblin, modernizacja linii E20 na odcinku LCSKutno, modernizacji odcinka Trzebinia – Krzeszowice na linii Katowice – Kraków,modernizacja linii Obwodowej na odcinku Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – WarszawaGdańska, modernizacja stacji Idzikowice na CMK o wartości ponad 1,5 mldzłotych. Budimex jest generalnym wykonawcą zakończonych już i niejednokrotnienagradzanych kontraktów kolejowych takich jak m.in.: modernizacja LCS Iława,Łącznica kolejowa Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki czy Pomorskiej KoleiMetropolitalnej.
„