Olkol naprawi EP07-1058 po wypadku
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy powypadkowej lokomotywy elektrycznej serii EP07 nr 1058.
Prace wykona Olkol Oleśnica.
Dwie oferty
Jak podały PKP Intercity w postępowaniu ofertę ważną i podlegającą rozpatrzeniu złożyły firmy:
- Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o.,
- OLKOL Sp. z o.o.
Kryterium oceny ofert były:
- cena - waga kryterium 70,00 pkt,
- okres gwarancji na wykonaną naprawę - waga kryterium 20,00 pkt (nie krótszy niż 36 miesięcy),
- termin wykonania usługi naprawy - waga kryterium 10,00 pkt (nie dłuższy niż 100 dni roboczych).
W I etapie postępowania firma:
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. otrzymała łącznie 96,98 pkt.:
- w kryterium cena - 69,76 pkt,
- w kryterium okres gwarancji na wykonaną naprawę - 20,00 pkt,
- w kryterium termin wykonania usługi naprawy – 7,22 pkt.
- OLKOL Sp. z o.o. otrzymała łącznie 95,00 pkt.:
- w kryterium cena - 70,00 pkt,
- w kryterium okres gwarancji na wykonaną naprawę - 15,00 pkt
- w kryterium termin wykonania usługi naprawy – 10 pkt.
Zgodnie z treścią zapytania ofertowego zamawiający zaplanował przeprowadzenie II etapu postępowania, do którego zakwalifikował ww. oferentów. Oferta ostateczna oferenta złożona na II etapie postępowania:
- przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. otrzymała łącznie 94,48 pkt.:
- w kryterium cena - 67,26 pkt,
- w kryterium okres gwarancji na wykonaną naprawę - 20,00 pkt, przeniesione z I etapu postępowania;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- w kryterium termin wykonania usługi naprawy – 7,22 pkt przeniesione z I etapu postępowania.
- OLKOL Sp. z o.o. otrzymała łącznie 95,00 pkt.:
- w kryterium cena -70,00 pkt,
- w kryterium okres gwarancji na wykonaną naprawę - 15,00 pkt przeniesione z I etapu postępowania;
- w kryterium termin wykonania usługi naprawy – 10 pkt przeniesione z I etapu postępowania.
Z powyższego wynika, że oferta: OLKOL Sp. z o.o. otrzymała najwyższą ilość punktów, co jest jednoznaczne z uznaniem przedmiotowej oferty za najkorzystniejszą w postępowaniu.
Zakres prac
Zakres prac w lokomotywie EP07-1058 będzie następujący:
Rama pojazdu – wgniecenie kabiny B, dokładne weryfikacja z Zakładem Naprawczym;
Nadwozie pojazdu – kabina B wgnieciona do wnętrza pojazdu;
Zderzak wyrwany z czołownicy strona lewa, prawy do weryfikacji;
Wózek 1 do weryfikacji, rama wózka B uszkodzona, wgniecenia na poprzecznicy;
Zestawy kołowe – stan ogólny dobry, defektoskopia i weryfikacja w Zakładzie Naprawczym;
Uszkodzenia na wózku B, cylinder, cięgła, wspornik mocowania cylindra;
Elektryczne silniki trakcyjne – stan ogólny dobry, weryfikacja i pomiary w Zakładzie Naprawczym;
Elektryczne maszyny pomocnicze – stan dobry;
Sprężarka powietrzna – stan ogólny dobry, próby wydajności i weryfikacja w ZNTK;
Odbieraki prądu – B –do odbudowy, Odbierak A – naprawa małego pantografu;
Inne – uszkodzony prędkościomierz Hasler A-16 kabina B;
Wypadek
Lokomotywa EP07-1058 brała udział w wypadku, do którego doszło 18 sierpnia 2020 roku podczas obsługi pociągu IC Hetman w miejscowości Prędzel na Podkarpaciu. Poważnych obrażeń doznał wówczas maszynista, pracujący na tym elektrowozie. Zginął kierowca ciężarówki, która wjechała pod pociąg.