Olimpijskie tempo Bombardiera – 5 pudeł w tygodniu
Wrocławska fabrykaBombardiera to przede wszystkim produkcja pudeł do lokomotyw TRAXX.
W polskim zakładzie powstaje ich nawet pięć tygodniowo. Tobardzo dobre, jak mówią przedstawiciele producenta, olimpijskie tempo. Obecniew fabryce budowane są już korpusy do lokomotyw TRAXX 3. generacji. Takielokomotywy, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, planuje wprowadzić na polskirynek firma Akiem. Ale produkty z Wrocławia można spotkać na całym świecie. Tonie tylko liczne kraje z Unii Europejskiej, ale również Izrael czy StanyZjednoczone.
Nieustannie wspieramypolską gospodarkę, produkując w Polsce nadwozia lokomotyw przeznaczonych narynek polski, a także pojazdów eksportowanych niemal na cały świat. Do chwiliobecnej zbudowaliśmy ponad 2400 takich nadwozi. Wszystkie pudła do naszychlokomotyw europejskich i północnoamerykańskich zostały wyprodukowane wzakładzie Bombardier we Wrocławiu. Ostatni kontrakt z naszym wieloletnimpartnerem Akiem pozwolił rozszerzyć zasięg naszej innowacyjnej i najbardziejzaawansowanej w Europie lokomotywy TRAXX DC3 na Polskę, gdzie z wysokąniezawodnością eksploatowane były lokomotywy TRAXX poprzedniej generacji –powiedział Peter Ammann, szef Globalnego Ekosystemu Freight Corridors wBombardier Transportation.
Pudła, polakierowane, bądź, jak w przypadku maszyn dlaDeutsche Bahn nie, trafiają następnie do zakładu w Kassel, gdzie sązabudowywane. Transport realizowany jest drogą lądową, bo jak się okazuje w tymprzypadku transport kolejowy nie jest opłacalny.
Dzięki nowej generacji lokomotyw, Bombardier oferujenajnowocześniejszą i najbardziej wszechstronną gamę lokomotyw czteroosiowych znapędem elektrycznym. Trzy typy pojazdów – TRAXX AC3, TRAXX MS3 i TRAXX DC3zaspokajają główne potrzeby w zakresie transportu we wszystkich czterech systemachsieci trakcyjnych w Europie oraz oferują opcjonalną funkcję „Last Mile”, –dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający lokomotywom poruszanie się poodcinkach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy zostały stworzone w oparciu oudaną platformę lokomotyw TRAXX, które są z powodzeniem produkowane od 18 lat.Ponad 2000 lokomotyw TRAXX jest obecnie eksploatowanych w Europiem. Znacznaczęść ich korpusów powstała we Wrocławiu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ale to nie wszystko. zakres działalności wrocławskiejfabryki obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw, ale także regionalnych pociągówpasażerskich (obecnie dla SBahn Hamburg) oraz pociągów dużych prędkości(obecnie ICE 4).
„