Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olimpijskie tempo Bombardiera – 5 pudeł w tygodniu

inforail
26.02.2019 09:55

Wrocławska fabrykaBombardiera to przede wszystkim produkcja pudeł do lokomotyw TRAXX.

W polskim zakładzie powstaje ich nawet pięć tygodniowo. Tobardzo dobre, jak mówią przedstawiciele producenta, olimpijskie tempo. Obecniew fabryce budowane są już korpusy do lokomotyw TRAXX 3. generacji. Takielokomotywy, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, planuje wprowadzić na polskirynek firma Akiem. Ale produkty z Wrocławia można spotkać na całym świecie. Tonie tylko liczne kraje z Unii Europejskiej, ale również Izrael czy StanyZjednoczone.

Nieustannie wspieramypolską gospodarkę, produkując w Polsce nadwozia lokomotyw przeznaczonych narynek polski, a także pojazdów eksportowanych niemal na cały świat. Do chwiliobecnej zbudowaliśmy ponad 2400 takich nadwozi. Wszystkie pudła do naszychlokomotyw europejskich i północnoamerykańskich zostały wyprodukowane wzakładzie Bombardier we Wrocławiu. Ostatni kontrakt z naszym wieloletnimpartnerem Akiem pozwolił rozszerzyć zasięg naszej innowacyjnej i najbardziejzaawansowanej w Europie lokomotywy TRAXX DC3 na Polskę, gdzie z wysokąniezawodnością eksploatowane były lokomotywy TRAXX poprzedniej generacji –powiedział Peter Ammann, szef Globalnego Ekosystemu Freight Corridors wBombardier Transportation.

Pudła, polakierowane, bądź, jak w przypadku maszyn dlaDeutsche Bahn nie, trafiają następnie do zakładu w Kassel, gdzie sązabudowywane. Transport realizowany jest drogą lądową, bo jak się okazuje w tymprzypadku transport kolejowy nie jest opłacalny.

Dzięki nowej generacji lokomotyw, Bombardier oferujenajnowocześniejszą i najbardziej wszechstronną gamę lokomotyw czteroosiowych znapędem elektrycznym. Trzy typy pojazdów – TRAXX AC3, TRAXX MS3 i TRAXX DC3zaspokajają główne potrzeby w zakresie transportu we wszystkich czterech systemachsieci trakcyjnych w Europie oraz oferują opcjonalną funkcję „Last Mile”, –dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający lokomotywom poruszanie się poodcinkach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy zostały stworzone w oparciu oudaną platformę lokomotyw TRAXX, które są z powodzeniem produkowane od 18 lat.Ponad 2000 lokomotyw TRAXX jest obecnie eksploatowanych w Europiem. Znacznaczęść ich korpusów powstała we Wrocławiu.

Ale to nie wszystko. zakres działalności wrocławskiejfabryki obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw, ale także regionalnych pociągówpasażerskich (obecnie dla SBahn Hamburg) oraz pociągów dużych prędkości(obecnie ICE 4).