Oferty na spalinowe składy dla Polregio; bez niespodzianek
Wiemy kto chce wydzierżawić cztery składy dla Polregio.
Zgłosił się jeden podmiot.
Oferty
Zamówienie podzielone było na dwie części:
Cześć 1 obejmuje dwa spalinowe wagony silnikowe. Ofertę złożyła SKPL Cargo Sp. z o.o., cena oferty brutto 1 284 120,00 PLN. Polregio na ten cel zaplanowało 1 181 000,00 PLN brutto;
Część 2 dotyczy natomiast dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych. Ofertę także złożyła SKPL Cargo Sp. z o.o., cena oferty brutto 1 886 328,00 PLN. Szacunki zamawiającego to 1 772 000,00 zł brutto.
W obu przypadkach jest zatem drożej.
Przypomnijmy, że składy pożyczone od SKPL kursują obecnie na Pomorzu, Podlasiu i w województwie lubuskim. Nie wiadomo gdzie mają trafić poszukiwane jednostki.
WYMAGANIA DLA POJAZDÓW
Wymagania dla pojazdów są następujące:
Spalinowy wagon silnikowy:
1) posiadający świadectwo lub zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego ważne przez cały okres obowiązywania Umowy;
2) prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
3) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;
4) liczba miejsc siedzących – min. 48 (w tym uchylnych);
5) obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
6) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
7) miejsca do przewozu rowerów – min. 2;
8) podłoga pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;
9) System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED;
10) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne;
11) oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;
12) oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe;
13) wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;
14) wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;
15) wyposażenie w komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
16) wyposażenie w gaśnice;
17) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;
18) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;
19) nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż Wykonawca.
Spalinowy zespół trakcyjny:
1) posiadający świadectwo lub zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego ważne co najmniej przez cały okres obowiązywania umowy.
2) prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
3) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;
4) liczba miejsc siedzących – min. 100 (w tym uchylnych);
5) obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
6) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
7) miejsca do przewozu rowerów – min. 4;
8) podłoga pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;
9) System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED;
10) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne;
11) oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;
12) oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe.
13) wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania Pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;
14) wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;
15) wyposażenie w komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;
16) wyposażenie w gaśnice;
17) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;
18) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;
19) nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż wykonawca.