Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Oferty na spalinowe składy dla Polregio; bez niespodzianek

inforail
08.12.2021 09:45
Wiemy kto chce wydzierżawić cztery składy dla Polregio.

Zgłosił się jeden podmiot.

Oferty

Zamówienie podzielone było na dwie części:

Cześć 1 obejmuje dwa spalinowe wagony silnikowe. Ofertę złożyła SKPL Cargo Sp. z o.o., cena oferty brutto 1 284 120,00 PLN. Polregio na ten cel zaplanowało 1 181 000,00 PLN brutto;

Część 2 dotyczy natomiast dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych. Ofertę także złożyła SKPL Cargo Sp. z o.o., cena oferty brutto 1 886 328,00 PLN. Szacunki zamawiającego to 1 772 000,00 zł brutto.

W obu przypadkach jest zatem drożej.

Przypomnijmy, że składy pożyczone od SKPL kursują obecnie na Pomorzu, Podlasiu i w województwie lubuskim. Nie wiadomo gdzie mają trafić poszukiwane jednostki.    

WYMAGANIA DLA POJAZDÓW

Wymagania dla pojazdów są następujące:

Spalinowy wagon silnikowy:

1) posiadający świadectwo lub zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego ważne przez cały okres obowiązywania Umowy;

2) prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;

3) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;

4) liczba miejsc siedzących – min. 48 (w tym uchylnych);

5) obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;

6) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;

7) miejsca do przewozu rowerów – min. 2;

8) podłoga pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;

9) System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED;

10) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne;

11) oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;

12) oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe;

13) wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;

14) wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;

15) wyposażenie w komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;

16) wyposażenie w gaśnice;

17) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;

18) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;

19) nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż Wykonawca.

Spalinowy zespół trakcyjny:

1) posiadający świadectwo lub zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego ważne co najmniej przez cały okres obowiązywania umowy.

2) prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;

3) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;

4) liczba miejsc siedzących – min. 100 (w tym uchylnych);

5) obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;

6) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;

7) miejsca do przewozu rowerów – min. 4;

8) podłoga pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;

9) System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED;

10) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne;

11) oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;

12) oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe.

13) wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania Pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;

14) wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;

15) wyposażenie w komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;

16) wyposażenie w gaśnice;

17) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;

18) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;

19) nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż wykonawca.