Oferty na ezt-y dla Kolei Mazowieckich do 25 sierpnia

inforail
06.08.2014 11:12
Koleje Mazowieckie wydłużyły termin składania ofert w przetargu na dostawę dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Kto jest zainteresowany przetargiem dowiemy się nie 12 sierpnia 2014 roku a dopiero 25 sierpnia br. Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest nie tylko dostawa ezt-ów, ale także świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników. Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95 i aby współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97. Zakończenie dostaw ma nastąpić do 30 listopada 2015 roku. Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów:
1. Cena –55%
2. Zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego ezt –5 %
3. Okres udzielonej gwarancji –10% (najwięcej punktów można uzyskać za 78 miesięcy gwarancji)
4. Termin dostawy trzeciego z dwunastu ezt –10% (maksymalną liczbę punktów można uzyskać za termin 15 stycznia 2015 roku)
5. Współczynnik niezawodności –10% (maksymalna liczba punktów za współczynnik 0,990)
6. Współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) –10% (maksymalna liczba punktów za współczynnik 0,970).

Faworytów przetargu jest trzech. To polscy producenci: PESA, która prawdopodobnie zaproponuje Kolejom Mazowieckim Acatusa Plus, Newag z Impulsem oraz Stadler Polska z Flirtem 3. Zamawiane przez Koleje Mazowieckie pociągi mają być komfortowe, klimatyzowane, pięcioczłonowe, przystosowane do kursowania z prędkością co najmniej 160 km/h, przy przewidzianych rocznych przebiegach około 180 000 km. Muszą zostać wyposażone w urządzenia, umożliwiające łączenie ich z posiadanymi przez przewoźnikami jednostkami Elf (EN76) oraz Flirt (ER75). To będą pierwsze składy Kolei Mazowieckich o takiej długości. Dotychczas przewoźnik kupował jedynie pociągi czteroczłonowe, to wspomniane powyżej Elfy i Flirty. Składy mają być wykorzystywane na trasie do Grodziska Mazowieckiego. Maksymalna długość pojazdu to 100 m, dzięki czemu będzie można je łączyć w pociągi zestawione z dwóch jednostek. Każdy będzie musiał zabrać na swój pokład 216 pasażerów na miejscach siedzących (10 uchylnych). Ma być też informacja pasażerska, zewnętrzna i wewnętrzna, z monitorami LED, wi-fi, toalety w układzie zamkniętym, stojaki na rowery. Pociągi mają być przystosowane do umieszczenia kasowników ZTM Warszawa, a także przyjazne osobom niepełnosprawnym. Wszyscy trzej wskazani producenci są w stanie wyprodukować takie jednostki. O złożonych ofertach będziemy informować na łamach InfoRail.