Oferty na ezt-y dla Kolei Mazowieckich do 25 sierpnia
Faworytów przetargu jest trzech. To polscy producenci: PESA, która prawdopodobnie zaproponuje Kolejom Mazowieckim Acatusa Plus, Newag z Impulsem oraz Stadler Polska z Flirtem 3. Zamawiane przez Koleje Mazowieckie pociągi mają być komfortowe, klimatyzowane, pięcioczłonowe, przystosowane do kursowania z prędkością co najmniej 160 km/h, przy przewidzianych rocznych przebiegach około 180 000 km. Muszą zostać wyposażone w urządzenia, umożliwiające łączenie ich z posiadanymi przez przewoźnikami jednostkami Elf (EN76) oraz Flirt (ER75). To będą pierwsze składy Kolei Mazowieckich o takiej długości. Dotychczas przewoźnik kupował jedynie pociągi czteroczłonowe, to wspomniane powyżej Elfy i Flirty. Składy mają być wykorzystywane na trasie do Grodziska Mazowieckiego. Maksymalna długość pojazdu to 100 m, dzięki czemu będzie można je łączyć w pociągi zestawione z dwóch jednostek. Każdy będzie musiał zabrać na swój pokład 216 pasażerów na miejscach siedzących (10 uchylnych). Ma być też informacja pasażerska, zewnętrzna i wewnętrzna, z monitorami LED, wi-fi, toalety w układzie zamkniętym, stojaki na rowery. Pociągi mają być przystosowane do umieszczenia kasowników ZTM Warszawa, a także przyjazne osobom niepełnosprawnym. Wszyscy trzej wskazani producenci są w stanie wyprodukować takie jednostki. O złożonych ofertach będziemy informować na łamach InfoRail.