Oferta Kolei Mazowieckich cz. 3 – północ i zestawienie
inforail
24.01.2014 12:25
Oferta Kolei Mazowieckich cz. 3 – północ i zestawienie
Stacja Warszawa Zachodnia –kierunek północny, miejscowości: Legionowo, Modlin, Ciechanów, Nasielsk, Działdowo
W kierunku północnym wybiega ze stacji Warszawa Zachodnia linia nr 509, pełniąca funkcję linii obwodowej od momentu uruchomienia w końcu XIX wieku. Pociągi KM nią kursujące rozpoczynają bieg na peronie 8, oddalonym od pozostałej części stacji Warszawa Zachodnia. Miejsce to jest trudno dostępne –konieczne jest długie dojście piesze z Dworca Zachodniego, a położony w pobliżu przystanek autobusowy ZTM Armatnia przy al. Prymasa Tysiąclecia jest przystankiem na żądanie, wyłącznie dla linii zwykłych.
Pociągi rozpoczynające bieg na peronie 8 docierają do miejscowości położonych na północ od Warszawy, przejeżdżając przez stację Warszawa Gdańska i kontynuując jazdę linią kolejową nr 9. Równolegle z pociągami KM kursuje linia SKM S9, docierająca z Warszawy Zachodniej do Legionowa.
Dziennie ze stacji Warszawa Zachodnia w kierunku północnym realizowanych jest 21 kursów KM do następujących miast: Legionowo, Modlin, Ciechanów, Nasielsk i Działdowo. Do tych 21 kursów dołącza 8 pociągów w tym samym kierunku, rozpoczynających bieg na stacji Warszawa Gdańska, oraz jeden pociąg przez Warszawę Centralną.
Do Legionowa, Modlina i Nasielska dociera wszystkie 29 kursów, do Ciechanowa –17 kursów, a do Działdowa –8 kursów. Czas jazdy koleją do Warszawy Gdańskiej – 13 minut, Legionowa – 39 minut, Modlina – prawie 1 h, Nasielska – 1 h 12 min, Mławy – ok. 2 h 10 min, Działdowa – ok. 2 h 30 min. Należy dodać, iż w Nasielsku jest możliwa przesiadka na pociągi do Sierpca, a w Legionowie –do Tłuszcza.
Odcinek Nasielsk –Sierpc
Po linii nr 27 biegnącej z Nasielska w kierunku Sierpca przejeżdża 5 pociągów KM dziennie do Sierpca. Czas jazdy wynosi około 1 h 56 min. Większość z nich rozpoczyna bieg w Nasielsku i tylko jeden dociera do Sierpca bezpośrednio z Warszawy Gdańskiej.
Odcinek Sierpc –Płock –Kutno
Po linii nr 33 biegnącej z Kutna w kierunku Sierpca przejeżdżają 4 pociągi KM dziennie do Sierpca, do czego należy doliczyć jeden pociąg o krótszej relacji Sierpc –Płock. Czas jazdy Sierpc –Kutno wynosi około 1 h 45 min. Jeden pociąg KM dociera bezpośrednio z Warszawy Wschodniej do Płocka.
Odcinek Legionowo – Tłuszcz
Po linii nr 10 biegnącej z Legionowa do Tłuszcza przejeżdżają zaledwie 2 pociągi KM dziennie z Warszawy Gdańskiej do Tłuszcza. Czas jazdy wynosi około 1 h 11 min. Po linii nr 10 kursuje również linia SKM S3 z Lotniska Chopina do Wieliszewa.
Stacja Warszawa Wileńska –kierunek północno-wschodni, miejscowości: Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin, Tłuszcz, Małkinia, Ostrołęka
W kierunku północno-wschodnim biegnie z Warszawy Wileńskiej linia nr 21, przechodząca w Zielonce w linię nr 6. Do Ząbek, Zielonki, Kobyłki i Wołomina dociera aż 59 kursów dziennie, do Tłuszcza –51, a do Małkini –11 kursów. Czas jazdy koleją do Wołomina – ok. 20 minut, Tłuszcza – ok 40 minut, Małkini – ok. 1 h 45 min. W Tłuszczu jest możliwa przesiadka na pociąg do Ostrołęki.
Odcinek Tłuszcz – Ostrołęka
Po linii nr 29 biegnącej z Tłuszcza do Ostrołęki przejeżdża 9 pociągów KM dziennie z Tłuszcza do Ostrołęki. Czas jazdy wynosi około 1 h 40 min. Czas jazdy z Warszawy Wileńskiej do Ostrołęki wynosi ok. 2 h 30 min –2 h 50 min.
Tabela 1. Linie kolejowe o najintensywniejszej obsłudze pociągami KM.
Linia, kierunek
|
Liczba kursów (miejscowość)
|
Liczba kursów (miejscowość)
|
Liczba kursów (miejscowość)
|
Linia średnicowa
|
255
|
|
|
Linia nr 2, Warszawa Wschodnia – Łuków
|
30 (Mińsk Mazowiecki)
|
25 (Siedlce)
|
15 (Łuków)
|
Linia nr 7, Warszawa Wschodnia – Dęblin
|
29 (Otwock)
|
22 (Pilawa)
|
15 (Dęblin)
|
Linia nr 8, Warszawa Zachodnia – Radom
|
32 (Piaseczno)
|
20 (Radom)
|
|
Linia nr 1, Warszawa Zachodnia – Skierniewice
|
53 (Grodzisk Mazowiecki)
|
18 (Skierniewice)
|
|
Linia nr 3, Warszawa Zachodnia – Łowicz
|
29 (Sochaczew)
|
16 (Łowicz)
|
1 (Kutno)
|
Linia nr 20 i 9, Warszawa Zachodnia – Działdowo
|
29 (Nasielsk)
|
17 (Ciechanów)
|
8 (Działdowo)
|
Linia nr 21 i 6, Warszawa Wileńska – Małkinia
|
59 (Wołomin)
|
51 (Tłuszcz)
|
11 (Małkinia)
|
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}table.MsoTableGrid{„Tabela – Siatka”border:solid windowtext 1.0pt;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif”}
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024