Odwołania od wyników przetargu na dostawę ezt-ów dla Kolei Mazowieckich

inforail
10.11.2017 06:50

Przetarg na dostawędo 71 ezt-ów dla Kolei Mazowieckich jeszcze nie zakończył się. Zarówno PESA,jak i Newag złożyli odwołania do KIO.

We wtorek, 7 listopada 2017 roku, odbyła się już pierwszarozprawa. Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie jako zwycięzcę wskazały Stadlera.Z taką decyzją nie zgadzają się dwaj producenci, którzy zostali sklasyfikowanina kolejnych miejscach.

Przypomnijmy. PESA w konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowieckizaproponowała kwotę 2.174.553.900,00 zł brutto. Niewiele droższy okazał sięStadler, który zaproponował cenę 2.210.767.370,75 zł. Newag wycenił swojepociągi na 2.729.734.080,00 zł. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć2.793.695.394,96 zł brutto. Wszystkie oferty mieściły się w kosztorysie. Cenabyła jednak tylko połową kryteriów wyboru. Parametry techniczne zdecydowały, żewygrał Stadler. Czekamy na werdykt KIO.

Jak poinformowała nas KIO Newag twierdzi, że KolejeMazowieckie powinny odrzucić dwie pozostałe oferty złożone w przetargu. Zdaniemfirmy z Nowego Sącza i PESA i Stadler wprowadziły przewoźnika w błądprzedstawiając kalkulację współczynników efektywności niezgodnie z SIWZ. Cowięcej ich dotrzymanie nie jest możliwe. Newag ponadto kwestionuje ceny usługserwisowych.

Aby potwierdzić swoje tezy Newag wykonał Impulsami jazdy testowena odcinku Sulejówk Miłosna – Siedlce. Te wykazały, że współczynnikizaproponowane przez Stadlera zostały zaniżone o 40%. Mamy zatem analogicznąsytuację do tej z przetargu ŁKA. Tam odwołanie Newagu przyniosło pożądane dlaproducenta efekty. Jak będzie teraz? Na razie wypowiedzieć się w tej sprawiebędzie musiał najprawdopodobniej biegły, którego powołania domaga się Newag.

Podobne zarzuty Newag stawia ofercie PESY.

Co do odwołania PESY to domaga się ona wykluczenia zprzetargu Stadlera. Jak wiadomo firma z Bydgoszczy nie ma interesu w wyrzuceniuNewagu, ponieważ jest druga w klasyfikacji. PESA zarzuca Stadlerowi zaniżeniewspółczynników efektywności oraz zbyt niskie skalkulowanie ceny za serwisowaniepociągów na poziomie P1-P3.

Kolejna rozprawa w tej sprawie została wyznaczona na 17listopada.