Od wtorku (24 marca) zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ul. Łokietka w Krakowie
We wtorek rozpoczniesię ostatni etap przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka w Krakowie. Wzwiązku z tym przejazd w tym miejscu zostanie zamknięty dla samochodów na ok.pięć miesięcy. Początkowo będzie utrzymany tam ruch pieszych i rowerzystów.
Przebudowa jest elementem trwającej od 2017 r. modernizacjilinii średnicowej E30 Kraków Główny Towarowy – Rudzice, biegnącej przez centrummiasta.
Jak poinformował Piotr Hamarnik z PKP PLK, ostatni etapmodernizacji wiaduktu nad ul. Łokietka będzie się wiązał z utrudnieniami dlakierowców i pieszych. Najpierw wykonawca zamknie przejazd dla samochodów w tymmiejscu na około pięć miesięcy. Objazdy będą możliwe przez ul. Prądnicką lubul. Wrocławską.
Ruch pieszych i rowerzystów będzie utrzymany pod wiaduktemprzynajmniej do połowy kwietnia. „Piesi i rowerzyści będą przepuszczaniprzez bezpieczny korytarz na placu budowy. Potem nastąpią wyburzenia i przejazdbędzie całkowicie zamknięty. Gotowy będzie jesienią tego roku” -zapowiedział Hamarnik.
Po zakończeniu prac – dodał przedstawiciel PKP PLK – oddanydo użytku zostanie nowy, większy wiadukt. „Ten nowy obiekt będzie miałdużo większe wymiary – będzie wyższy i szerszy, dzięki czemu będziemy moglizmieścić tam dwukierunkową jezdnię i chodniki, a więc poprawi się przepustowośćtego miejsca a także poprawi się bezpieczeństwo pieszych” – zaznaczył.
Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka jestelementem modernizacji linii średnicowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy- Rudzice. Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace są obecnie najważniejszymprzedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach inwestycji powstają także nowe, 850-metroweestakady w miejsce usuniętego nasypu ziemnego, biegnącego przez centrum Krakowaod ul. Kopernika do ul. Miodowej, na których znajdą się dodatkowe dwie parytorów, a także stacje kolejowe. W sumie PLK przebudowują odcinek torów ołącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą zprędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h.
Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijnedofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w2021 r.
„