Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od września wracają pociągi do Otwocka i na odcinek Pilawa – Garwolin

inforail
28.08.2018 10:21

Od 2 wrześniaprzywrócony zostanie ruch pociągów na odcinku Świder – Otwock na modernizowanejlinii Lublin – Warszawa – poinformowały PKP PLK.

Kontynuowane są prace w Otwocku na stacji i przy budowienowych wiaduktów w mieście. 8 września również miedzy Garwolinem a Pilawą nanowe tory wrócą pociągi. PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują także inwestycjęważną dla aglomeracji i połączeń dalekobieżnych.

Spółka podaje, że od 2 września wrócą pociągi na odcinekŚwider – Otwock. Ruch został wstrzymany 16 lipca, by budować nowy wiaduktkolejowego przy ulicy Majowej w Otwocku. Nowe bezkolizyjne skrzyżowaniezwiększy poziom bezpieczeństwa pasażerów i usprawni komunikację w mieście. Wmiejscu przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Majowej powstał już wykop, w którymbędzie jezdnia oraz chodniki dla pieszych. Stawiane są ściany dojazdu dotunelu. Wykonawca przejdzie kolejno do budowy przyczółków, a następnie płytywiaduktu. Zasadnicze prace planowane są do końca roku.

Równolegle prowadzone są prace na ulicy Orlej. W miejscuprzebudowywanego wiaduktu kolejowego widać już część nowej konstrukcji. Przyratuszu i na wysokości peronów w Otwocku, wykonano już połowę żelbetonowychkonstrukcji nowych przejść podziemnych. W obrębie stacji stoi już pierwszy z dwóch szybów wind.

Jak podają PKP PLK w Otwocku trwa budowa peronu pierwszego idrugiego. Peron drugi zyskał już nową konstrukcję. Układane są ścianki peronowe(tzw. elki) pierwszego peronu. Z trzech nowych peronów, w tym dwóch wyspowych,pasażerowie skorzystają w 2020 roku. Będą wyposażone w szerokie wiaty, wygodneławki oraz tablice informacyjne. Windy i pochylnie zapewnią dostęp osobom oograniczonej mobilności. Powstaną ścieżki dotykowe dla osób niewidomych iniedowidzących. Dla pieszych będą 2 nowe przejścia pod torami. Pierwsze z nichzapewni wygodne dojście na perony i do pociągów, drugie – na wysokości ratuszaw Otwocku, lepiej skomunikuje dwie części miasta.

Kontynuowane są prace torowe po zachodniej stronie stacji.Układane są szyny i tłuczeń. Planuje się, że w połowie października praceprzeniosą się na drugą stronę stacji.

8 września wrócą pociągi na odcinek Garwolin – Pilawa.Wówczas będą gotowe urządzenia sterowania ruchem. Firma Thales z tygodniowymopóźnieniem zakończy prace. Po wznowieniu ruchu kolejowego na stacjach wPilawie i Garwolinie pasażerowie skorzystają z całkowicie nowych peronówwyposażonych w wygodne ławki, wiaty, informację oraz udogodnienia dla osób oograniczonej mobilności. Obiekty są bardziej funkcjonalne, lepiej oznakowane ioświetlone.

PKP PLK podały, że po zakończeniu inwestycji czas przejazdunajszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się dook. półtorej godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejszeprzejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowychperonów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfortobsługi pasażerów.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina dostolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostówkolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i siecitrakcyjnej. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa wruchu kolejowym. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia irogatki. Dwa nowe wiadukty kolejowe (tunele drogowe) usprawnią przejazdy przezlinię kolejową.