Od marca będzie więcej połączeń na trasie Białystok ? Warszawa

inforail
11.01.2016 07:28

Zarówno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, jak i PKPIntercity S.A. mają świadomość, że oferta sześciu par pociągów w ciągu doby natrasie Warszawa ? Białystok nie spełnia oczekiwań społeczności województwapodlaskiego, która przez wiele miesięcy miała utrudniony dostęp do komunikacjikolejowej ? poinformował Piotr Stomma, Podsekretarz Stanu w MinisterstwieInfrastruktury i Budownictwa. I wyjaśnił, że taka sytuacja ma charakterprzejściowy, zaś przewoźnik został zobowiązany do zwiększenia liczby parpołączeń na ww. linii komunikacyjnej. Wdrożenie całości zaplanowanej oferty,tj. dziewięciu par pociągów na dobę będzie możliwe od dnia 13 marca 2016 roku,w związku z planowanym zwiększeniem liczby dostępnego taboru w zasobachprzewoźnika.

W związku ze stopniowym wprowadzaniem do eksploatacji nowychpojazdów ED161 Dart, od 13 marca 2016 r. planowane jest wproadzenie do rozkładu jazdy następujących pociągów:

nr 16104 do Wrocławia przez Warszawę (odjazd z Białegostokuo godz. 09:26);

nr 10104 do Warszawy (odjazd z Białegostoku o godz.11:28);

nr 10116 do Warszawy (odjazd z Białegostoku o godz.15:25);

nr 10106 z Warszawy (przyjazd do Białegostoku o godz.12:43);

nr 10114 z Warszawy (przyjazd do Białegostoku o godz.16:41);

nr 61102 z Wrocławia przez Warszawę (przyjazd doBiałegostoku o godz. 22:35).

Jak poinformował Piotr Stomma efektem powyższej zmianybędzie zapewnienie na odcinku Warszawa ? Białystok dwugodzinnego cyklukursowania pociągów. Zaznaczył ponadto, że na etapie negocjowania projekturozkładu jazdy pomiędzy resortem a spółką PKP Intercity zakładano uruchomienie9 par pociągów, czyli takiej liczby kursów, jaka funkcjonowała przedrozpoczęciem modernizacji przedmiotowej linii kolejowej. Dlaczego dopiero odmarca? Otóż po otrzymaniu informacji o opóźnieniu dostaw nowego taboru zestrony PESA Bydgoszcz przewoźnik przedstawił w sierpniu br. nowy harmonogramwdrażania połączeń. Zakłada on tymczasową obsługę składami klasycznymipociągów, które docelowo mają zostać zestawione z pojazdów ED 161 Dart. Z uwagijednak na brak odpowiedniej liczby wagonów klasycznych w rezerwie taborowejprzewoźnika, nie jest możliwe wcześniejsze uruchomienie wszystkichzaplanowanych połączeń. Spółka zaproponowała stopniowe uruchamianie pociągów natrasie Warszawa ? Białystok, począwszy od dnia 13 marca 2016 roku. Mając nauwadze oczekiwania społeczne przewoźnik przewiduje, nawet w przypadku brakudostępności wszystkich pociągów ED 161, uruchomienie od dnia 13 marca 2016 rokudziewięciu par pociągów zapewniających połączenie Białegostoku z Warszawą.