Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od 3 września pięciogodzinna przerwa w ruchu pociągów w Krakowie

inforail
02.09.2018 12:40

PKP PLK wprowadzą odponiedziałku ponowne ograniczenia w ruchu pociągów na remontowanym odcinkulinii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Codziennie od poniedziałku dopiątku w godz. 9.30-14.30 tory pomiędzy Krakowem Głównym i Podłężem będązamykane.

Jak poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK,codzienna przerwa w kursowaniu składów w dni powszednie od 9.30 do 14.30 będziewynikać z zaplanowanej w tym czasie przez wykonawcę intensyfikacji prac budowlanych.Zarządca sieci zakłada, że utrudnienia te potrwają do 20 października.

Według PKP PLK zmiana organizacji ruchu pociągów wprowadzonajest poza godzinami, w których natężenie ruchu pasażerskiego jest największe.Dodatkowo niektóre pociągi zostaną przekierowanie z Krakowa Płaszowa na linięobwodową. Takie rozwiązanie wynika z rozpoczęcia przebudowy torów w rejoniepłaszowskiej stacji i ograniczeń w obsłudze pociągów. Niektóre połączeniazostaną zastąpione autokarami lub zmienią trasę. Szczegółowo o zmianach wkursowaniu pociągów będą informować przewoźnicy.

Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy -Rudzice, biegnąca przez centrum miasta, to obecnie najważniejsza inwestycja naterenie krakowskiego węzła kolejowego.

Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace modernizacyjne liniiKraków Główny Towarowy – Rudzice zakładają zastąpienie nową, 850-metrowąestakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nimdwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych.Inwestycja o wartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi194,9 mln euro, powinna się zakończyć w 2020 r.

Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinkatorowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymienionazostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dlausprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządcainfrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrummiasta – od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a takżejedną parę na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków GłównyTowarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstanątakże dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej KoleiMiejskiej – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą m.in. wsystem informacji pasażerskiej; dostosowane będą też dla osóbniepełnosprawnych.

Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych: mosty, wiadukty,przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych. Zarządcainfrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwanowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstanąnowe.

Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcejpociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i noweprzystanki zapewnią wygodę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągówdalekobieżnych, szczególnie na linii E 30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla,łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.