Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od 20 października ze Stalowej Woli do Warszawy. Bezpośrednio

inforail
07.10.2019 13:15

Od piątku będziemożna dojechać bezpośrednio ze Stalowej Woli Rozwadów do Lublina, zaś od 20października powróci bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą.

Na początku będą to cztery pary połączeń regionalnych,natomiast od 20 października powróci bezpośrednie połączenie ze Stalowej Wolido Warszawy. Czas podróży między Stalową Wolą Rozwadów a Lublinem w pociągachregionalnych skróci się o 15 minut, do godziny i 40 minut, natomiast wprzypadku pociągów dalekobieżnych, czyli do Warszawy, w pierwszym etapie czaspodróży zostanie skrócony o 20 minut. Po elektryfikacji całego odcinka 100 kmmiędzy Rozwadowem a Lublinem czas podróży pociągów dalekobieżnych skróci się o40 minut.

Początkowo wartość modernizacji linii kolejowej L68 międzyStalową Wolą Rozwadów a Lublinem wynosiła 367 mln zł, natomiast na przełomiewiosny i lata br. wzrosła do ponad 432 mln zł. To zwiększenie jest spowodowanedodatkowymi robotami, które wcześniej w projekcie nie były przewidziane. Dodatkoweroboty usprawnią systemy kierowania ruchem na bocznicach w Stalowej WoliRozwadów; pozwolą też na zmodernizowanie dodatkowych mostów.

Członek zarządu i dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLKSA Arnold Bresch podał, że największe znaczenie miało znalezienie dodatkowychpieniędzy na prace na dużych mostach, w tym na 300-metrową przeprawę na Sanie.

Kończą się także prace projektowe w związku z modernizacjąbudynku dworca PKP w Rozwadowie. Mają się one zakończyć w listopadzie br., a naprzełomie roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót modernizacyjnychdworca, który w 2021 roku ma już zostać oddany do użytku. Ten bardzo zniszczonybudynek zostanie odbudowany w całości. Jedna jego część będzie przeznaczona dlapodróżnych, zaś druga zostanie zagospodarowana na inne cele.

Na konferencji przekazano, że obecnie trwają odbiory naostatnim odcinku trasy ze Stalowej Woli do Lublina; chodzi o 22 km torów oraz14 rozjazdów. Szczególnym elementem tego odcinka jest właśnie 300-metrowy mostna Sanie w Kępie Rzeczyckiej, zbudowany z trzech przęseł. W trakcie pracwzmocniono stalowe przęsła kratownicowe oraz betonowe podpory, ułożono noweszyny i podkłady. Trwa montaż sieci trakcyjnej. Remont przeprawy ma zapewnićbezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Po elektryfikacji odnowionakonstrukcja umożliwi podniesienie prędkości pociągów z 80 do 120 km na godzinę.

Sprawny przejazd na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadówto efekt modernizacji ok. 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dlaelektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej. Trwa budowa pięciunowych podstacji trakcyjnych – w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichniei Zaklikowie.

Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” sięga 432,5 mln zł netto; dofinansowanieunijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia to 311,9 mln zł.