Od 15 marca szybciej między Krakowem i Katowicami. 90 minut
Dzięki zakończeniuprac torowych na dwóch odcinkach linii kolejowej E30 między Krakowem i Katowicaminajszybsze pociągi pokonają trasę łączącą stolice Małopolski i Śląska w około90 minut. Zmiany wejdą w życie w niedzielę wraz z nowym rozkładem jazdy nakolei.
Jak poinformował w piątek Piotr Hamarnik z PKP PolskichLinii Kolejowych, zakończenie prac związanych z wymianą torów i siecitrakcyjnej na dwóch odcinkach linii E30 – pomiędzy Jaworznem Szczakową iTrzebinią oraz Krakowem Głównym Towarowym i stacją Kraków Mydlniki, umożliwiprzejazd pociągów po dwóch zmodernizowanych torach z prędkością podwyższoną do120 km/h.
Spowoduje to, że najszybsze składy z Krakowa do Katowicdojadą w ok. 90 minut. Zwiększy się także liczba połączeń.
Dzięki zakończeniu przebudowy torów na zachód od KrakowaGłównego od niedzieli przewoźnicy uruchomią też częste połączenia na trasie dolotniska w Balicach. Pociągi będą odjeżdżać średnio co 30 minut. Podróżni nastacji Kraków Mydlniki skorzystają w pełni z peronów oraz wind i udogodnień dlaosób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wybudowano dwa perony i bezpieczneprzejście podziemne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wartość inwestycji realizowanych przez PKP PLK namiędzynarodowym korytarzu transportowym E30 na terenie woj. śląskiego imałopolskiego wynosi ok. 2 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana w ramachunijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
„