TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Od 15 czerwca po nowych torach i z nowym peronem na Widzewie
Od 15 czerwca po nowych torach i z nowym peronem na Widzewie
inforail
11.06.2014 13:21
Od 15 czerwca po nowych torach i z nowym peronem na Widzewie
Nowy, wygodniejszy peron na stacji Łódź Widzew przyjmie pasażerów już 15 czerwca. PKP Polskie Linie Kolejowe oddają również do użytku nowe tory, dzięki którym ruch pociągów na modernizowanej stacji będzie bardziej sprawny –informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Spółki. Nowy, zadaszony peron stacji Łódź Widzew o długości 400 metrów będzie wyższy niż obecny, co umożliwi pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów. Komfort poprawi także dodatkowe wyposażenie: ławki, wyświetlacze z informacją pasażerską, nagłośnienie i gabloty na rozkłady jazdy.
Ruch pociągów przeniesiony na nowy peron i nowe tory
15 czerwca oddajemy do użytku nowy peron nr 3 wraz z dwoma torami i dwa kolejne tory obok bazy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej –informuje Zbigniew Gieryń, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zamykamy stare perony – pozwali to nam na kontynuację prac nad kolejnymi, nowymi. Po zakończeniu modernizacji w drugiej połowie przyszłego roku stacja Łódź Widzew będzie wyposażona w 3 nowe perony nakryte rozległą wiatą oraz 10 torów, z czego 6 przeznaczonych będzie dla pociągów pasażerskich, 2 dla ruchu towarowego, a ostatnie 2 do obsługi technicznej składów. Pasażerowie na perony dostaną się przez przejście podziemne, które będzie dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych czy np. rodziców z dziećmi w wózkach.
Ze Zgierza do Łodzi Widzewa w 15 minut
W ramach inwestycji powstaje również lokalne centrum sterowania czyli skomputeryzowana nastawnia, która usprawni zarządzanie pociągami na liniach m.in. do Zgierza oraz do budowanej stacji Łódź Fabryczna i Łódź Chojny. Z końcem sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddadzą do użytku zmodernizowaną trasę Łódź Widzew –Zgierz wraz z trzema nowymi przystankami, po której pojadą pociągi obsługujące aglomerację łódzką. Maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h, a przejazd całego odcinka zajmie ok. 15 minut.
Prace realizowane na zlecenie PLK są prowadzone w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa –Łódź, etap II Lot B – odcinek Łódź Widzew –Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”. Całkowity koszt umowy wynosi blisko 239 mln zł. Wykonawcą prac jest Trakcja PRKiI S.A.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024