O pół godziny krócej do Zakopanego czyli pociąg i tak wolniejszy od autobusów

inforail
12.12.2016 13:31

Z Krakowa doZakopanego pociąg TLK jedzie dziś rozkładowo 3 godziny i 46 minut. PociągamiRegio trasę tę pokonujemy w ponad cztery godziny. Nawet po zapowiadanym skróceniu? o pół godziny ?tych czasów przejazdu kolej będzie przegrywać z autobusami.

Powód? Infrastruktura. Z Krakowa do Zakopanego pociągi jadą poprostu wolno. Jak informują na swojej stronie internetowej PKP PLK na wybudowaniełącznicy w Suchej Beskidzkiej wydano 42 mln zł. Nie wystarczyło to nawet na czasowezbliżenie się do czasu przejazdów autobusów. A tymi dziś trasę z Krakowa doZakopanego możemy przejechać w 2 godziny. Dodajmy, że aby podróż między stolicąMałopolski a stolicą Tatr skróciła się konieczne jest wybudowanie dwóch łącznickolejowych. Prace trwają, a czas przejazdu na wskazanej trasie, a co za tymidzie bardzo kiepska oferta przewoźników kolejowych, skutecznie zachęcająpasażerów do skorzystania z usług firm autobusowych, którzy, mimo, że jadąZakopianką, docierają do celu szybciej. Dodajmy Zakopianką, która wcale niejest najlepszą drogą, z licznymi zwężeniami i ograniczeniami prędkości.

Inwestycję wizytował dziś Minister Andrzej Adamczyk. – WKrakowie realizowane są najpoważniejsze przedsięwzięcia kolejowe odkilkudziesięciu lat. Jestem przekonany,że po zakończeniu ich realizacji będziemy mieli doskonale skomunikowanąaglomerację krakowską, która nie będzie utrudnieniem dla pociągówdalekobieżnych, bo w planach są też dodatkowe tory i instalacje pozwalającetakim pociągom szybko przemieszczać się przez miasto ? powiedział. Wizytowanaprzez Ministra łącznica Kraków Zabłocie ? Kraków Krzemionki ma poprawićbezpieczeństwo i jakość usług w transporcie kolejowym. Czy na tyle, żeby pasażerowiewrócili do kolei na trasie do Zakopanego?