Nowy standard na stacji Jelenia Góra
W lipcu podróżnizyskali lepszy standard obsługi na stacji w Jeleniej Górze. Dzięki pracom PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. dwa nowe perony z wiatami, windami orazoznakowaniem zapewniają wygodny dostęp do pociągów.
Odnowionym przejściem pod torami bezpiecznie można przejśćmiędzy peronami nr 3 i 4. Koszt prac sięga 24 mln zł. To kolejny etap poprawytrasy Wrocław ? Jelenia Góra, na którą PLK przeznaczyła już ponad 400 mln zł.
Turyści i mieszkańcy Jeleniej Góry już korzystają z dwóchprzebudowanych peronów nr 3 i 4. Nowe obiekty są wyższe, co pozwala wygodniejwsiadać do pociągów, a nowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie gwarantujebezpieczną obsługę.
Podróżni mogą się też schronić pod odnowioną, przeszło 140metrową, wiatą na peronie nr 3. Kolejarze zadbali o kompleksową renowację jejstalowo drewnianej konstrukcji, zachowując jej historyczny wygląd. Z podobnąpieczołowitością zostało odnowione i zabezpieczone także zadaszenie nadzejściem z peronu nr 4.
Osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych majązapewniony dobry dostęp na perony dzięki windzie na peron nr 3 oraz platformieprzyporęczowej na peron nr 4. Bezpieczne przejście z peronów do dworca i miastagwarantuje tunel pomiędzy peronami 3 i 4. Jego wystrój (ściany wyłożone białymikafelkami) nawiązuje do oryginalnej stylistyki stacji. Przejście nie będziezalewane, gdyż ma nowy system odwodnienia.
Obok peronów położone są nowe tory, które przebiegają m.in.po przebudowanych konstrukcjach nad przejściem tunelowym. Na jeleniogórskiej stacji pozostały jeszczedo przebudowy perony nr 1 i nr 2. Teraz tam będą toczyły się prace. Zakończeniezaplanowano do 30 listopada br. Koszt przebudowy wynosi 24 mln zł.(brutto).
Budowa w liczbach:
Przy przebudowie stacji Jelenia Góra wykonanych zostanie :
? 2 km nowychkrawędzi peronowych
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? ponad 5000m? powierzchni z kostki brukowej na peronach
? 42 ławki naperonach
? odnowienie słupów i konstrukcji nośnychsieci trakcyjnej.
Koleją w góry
Jelenia Góra to kolejna odnowiona stacja na trasie Wrocław ?Wałbrzych ? Jelenia Góra. Dobry standard obsługi uzyskały ostatnio m.in.Wałbrzych Miasto, Janowice Wielkie, Wojanów. Dla pasażerów kompleksowym efektemkilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótki, poniżej 2h czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobraobsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnejtrasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźnikówregionalnych i dalekobieżnych.
„