Nowy rozkład jazdy na 4+
inforail
06.12.2012 11:26
Nowy rozkład jazdy na 4+
Przygotowania do wprowadzenia nowego rozkładu jazdy oceniam na 4+ – powiedział podczas konferencji prasowej Piotr Ciżkowski, członek zarządu PKP S.A. W tym roku jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy. PKP Polskie Linie Kolejowe kompleksowo poinformowały o zmianach w rozkładzie, a PKP Intercity dodatkowo uruchomiło własną akcję informacyjną. Z naszej strony, czyli PKP SA, zapewniamy klientom dostęp do informacji na dworcach, którymi zarządzamy, a w razie jakichkolwiek kłopotów, pomoc w najszerszym możliwym zakresie –dodał. Jak już wielokrotnie informowaliśmy załamach InfoRail nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 9 grudnia 2012 roku. PKP S.A wydają się być w tym roku spokojne i dobrze przygotowane do wprowadzenia zmian. Przygotowania do wdrożenia nowego rozkładu trwały blisko pół roku. Rozkład jazdy 2012/2013 został opracowany dla dziewięciu podmiotów wykonujących przewozy pasażerskie na terenie kraju. Pomimo zamknięć torowych w ponad 140 lokalizacjach wynikających z prowadzenia modernizacji, ilość tras pociągów w skali sieci pozostaje na tym samym poziomie, jak w latach ubiegłych – podkreśla Andrzej Pawłowski, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. To właśnie na zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce spoczywało najtrudniejsze zadanie, a więc zebranie wniosków od przewoźników i skonstruowanie rozkładu. Czy to zadanie zostało wykonane dobrze zobaczymy. Warto jednak zaznaczyć, iż PKP PLK przydzieliły w rozkładzie jazdy 2012/2013 6253 tras dla 9 przewoźników. Ich przydział wygląda następująco:
Przewoźnik
|
Rozkład jazdy 2011/2012
|
Rozkład jazdy 2012/2013
|
Różnica
|
Różnica %
|
Przewozy Regionalne
|
3414
|
2920
|
-494
|
-14%
|
Koleje Mazowieckie
|
910
|
869
|
-41
|
-4,5%
|
PKP Intercity
|
678
|
746
|
+68
|
+10%
|
SKM Warszawa
|
354
|
304
|
-50
|
-14%
|
SKM Trójmiasto
|
317
|
312
|
-5
|
-1,5%
|
Arriva RP
|
219
|
179
|
-40
|
-18%
|
Koleje Dolnośląskie
|
130
|
159
|
+29
|
+22%
|
Koleje Śląskie
|
121
|
629
|
+508
|
+419%
|
Koleje Wielkopolskie
|
104
|
135
|
+31
|
+29,8%
|
RAZEM
|
6247
|
6253
|
+6
|
+0,01%
|
Powyższa tabela znakomicie obrazuje status quo, jaki udało się zachować w porównaniu z rokiem 2012. Mimo to na kolejowej mapie Polski pojawiają się następne „białe plamy”. Odwołane pociągi to, zdaniem Andrzeja Pawłowskiego, głównie oszczędności. Brak środków finansowych uniemożliwia utrzymanie najbardziej nierentownych połączeń regionalnych. Być może cięcia te byłyby jeszcze większe, gdyby PKP PLK nie przeniosło niektórych robót torowych na godziny wieczorne bądź weekendy. Obecnie modernizacje linii kolejowych, wymagające zamknięć przez całą dobę, są prowadzone w 140 lokalizacjach. Mimo to rozkład jazdy ma nie zmieniać się częściej niż co dwa miesiące. To również postęp w kontekście bardzo częstych roszad w sezonie 2011/2012. Co więcej nowy rozkład jazdy został opublikowany ponad dwa tygodnie wcześniej niż w latach ubiegłych. Oprócz możliwości wcześniejszego zapoznania się godzinami przyjazdu i odjazdu pociągów, PKP PLK S.A. na 21 dni przed wejściem w życie rozkładu jazdy umieściła informacje o rozkładzie jazdy na peronach, Ponadto pasażerowie od 18 listopada za pośrednictwem strony internetowej, mogą samodzielnie wydrukować rozkłady jazdy dla każdej stacji na sieci kolejowej. To również nowość. Dlaczego zatem nowy rozkład jazdy oceniany jest tylko na 4+? Chcemy aby te przygotowania były jeszcze lepsze. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli wystawić sobie jeszcze wyższą ocenę –mówi Piotr Ciżkowski.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024