Nowy rozkład jazdy Kolei Małopolskich. Stabilnie i zimowe połączenia na Słowację
Nowy rozkład jazdypociągów Kolei Małopolskich od 15 grudnia 2019 r. pozostanie bez większychzmian zarówno pod względem obsługiwanych tras, jak również liczby uruchamianychpociągów.
Przewozy będą realizowane na tych samych liniachkomunikacyjnych co w trakcie mijającego roku:
Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia
Kraków Główny – Miechów – Sędziszów
Kraków Główny – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica-Zdrój
Kraków Główny – Jasło
Kraków Główny – Zakopane
Muszyna – Poprad-Tatry
Ze względu na wciąż trwające, szeroko zakrojone pracemodernizacyjne na obszarze województwa małopolskiego, a w szczególnościkrakowskiego węzła kolejowego realizowane przez zarządcę infrastruktury, PKPPolskie Linie Kolejowe, możliwości rozszerzenia oferty o większą liczbępołączeń w ciągu 2020 roku będą mocno ograniczone.
Zimowe kursy w Tatry
Nowością w rozkładzie jazdy 2019/20 będą zimowe kursyMuszyna – Poprad-Tatry uruchamiane wspólnie z Kolejami Słowackimi w weekendy wokresie od 28 grudnia do 23 lutego. Natrasy powrócą kolejny raz na sezon zimowy cieszące się duża popularnościąprzyspieszone pociągi w relacji Kraków – Zakopane, które pozwolą na komfortowydojazd do stolicy Tatr, zarówno w okresie świąteczno-noworocznym, jak również wokresie ferii zimowych. Z myślą o osobach bawiących się na plenerowej zabawiesylwestrowej uruchomione zostanie również dodatkowe nocne połączenie powrotnedo Krakowa.
Od marca więcej pociągówna lotnisko
Po ponad dwóch latach utrudnień, zgodnie z zapewnieniamizarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe, od połowy marca 2020 r.powinna wrócić 30-minutowa częstotliwość pociągów do stacji Kraków Lotnisko. Wkolejnych miesiącach z kolei planowane jest częściowa poprawa oferty na trasiez Wieliczki do Krakowa poprzez wprowadzenie dodatkowych kursów pociągów wrelacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Płaszów – Kraków Olsza w miejscedotychczasowej zastępczej komunikacji autobusowej.
Do czasu zakończenia prac torowych, które umożliwiąuruchomienie tych pociągów, kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa wformie zbliżonej do dotychczasowej ze zwiększoną liczbą kursów na odcinkuWieliczka – Kraków. Jednocześnie ze względu na znaczące różnice w czasieprzejazdu autobusów w ciągu tygodnia urealniono ich rozkład jazdy wariantującgo odpowiednio na dni robocze i weekendy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do Podłęża zutrudnieniami
W okresach od 16 do 20 grudnia 2020 r. oraz od 7 stycznia do14 marca 2020 r. w dni robocze kontynuowane będą prace budowlane wymuszającewprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzy KrakowemGłównym a Podłężem w godzinach 9:45-14:20. Podobnie jak w poprzednichrozkładach jazdy zmiany w kursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3. Wprzypadku połączeń SKA1 oznaczać to będzie zastąpienie kursów pociągówhonorowaniem biletów w autobusach i tramwajach uruchamianych przez MiastoKraków. Z kolei jeśli chodzi o połączenia SKA3 to na odcinku Podłęże – KrakówGłówny będą one w tych godzinach obsługiwane zastępczą komunikacją autobusowązapewniającą dojazd do wszystkich stacji i przystanków pośrednich na odcinkuobjętym wstrzymaniem ruchu pociągów.
SKA3 drogą okrężną
Ze względu na kolejne fazy przebudowy stacji Kraków Głównyoraz Kraków Płaszów i związaną z tym ograniczoną dostępność krawędziperonowych, zmianie ulegnie trasa niektórych pociągów SKA3:
– 4 kursy na odcinku Kraków Główny – Podłęże będzie kursowaćdrogą okrężną przez Kraków Nową Hutę z pominięciem stacji i przystanków na tymodcinku. Przejazd trasą okrężną nie wpłynie negatywnie na łączny czas trwaniapodróży i poprawi punktualność kursów, ze względu na ominięcie newralgicznegoodcinka Kraków Płaszów – Podłęże,
– 1 kurs skończy bieg na stacji Kraków Olsza. Dojazd do i zestacji Kraków Główny możliwy będzie dzięki honorowaniu biletów w pojazdachKomunikacji Miejskiej w Krakowie.
Szczegółowe informacje o zmianach zostały zawarte w tabelachrozkładu jazdy, na stronie przewoźnika oraz w gablotach ogłoszeń na stacjach iprzystankach.
Możliwe utrudnienia
Pomimo dokładania wszelkich starań dla prowadzenia ruchupociągów zgodnie z rozkładem jazdy, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowemodernizacja linii kolejowych może powodować opóźnienia pociągów m.in. zewzględu na prowadzenie ruchu po jednym torze, a także możliwe usterki urządzeństerowania ruchem lub rozjazdów, na które Koleje Małopolskie sp. z o.o. jakoprzewoźnik nie ma wpływu.
„