Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy pociąg od CRRC dla Leo Express blisko Europy. To Sirius

inforail
11.09.2019 05:51

Nowy pociąg LeoExpress Sirius, którego nazwa została wymyślona przez pasażerów przybędzie doEuropy 11 września.

Przebył on ponad 20 000 kilometrów morzem na statkutowarowym, a teraz zmierza na tor do Velim w celu uzyskania niezbędnychpozwoleń. Przewoźnik oczekuje szybkiego procesu certyfikacji i planujewykorzystać nową jednostkę w przyszłym roku. Leo Express, który zaprojektowałpociąg we współpracy z producentem CRRC, jest autorem i właścicielem zarównokoncepcji, jak i projektu jednostek Sirius.

Wspólnie z naszymproducentem opracowaliśmy nowy pociąg Leo Express Sirius, który jestdostosowany do potrzeb naszych klientów. Oparliśmy projekt, który jestwłasnością Leo Express, na doświadczeniu zdobytym poprzez miliard przebytychkilometrów. Jutro przyjedzie do Europy i wierzymy, że wzmocni naszą działalnośćpo szybkim procesie certyfikacji w Velimie – powiedział prezes Leo ExpressPeter Köhler.

Nazwę Sirius wybrano z ponad 4000 sugestii, które przesyłalipasażerowie. „Doceniamy zainteresowanie naszych klientów nowym pociągiem.Sirius jest najjaśniejszą gwiazdą nocnego nieba i zadecydowaliśmy, że toodpowiednia nazwa dla naszych jednostek „- powiedział Peter Köhler idodaje: „W ciągu przyszłego roku Sirius zabłyśnie na premierowych przejazdach wcałym kraju.” Zwycięska sugestia została nagrodzona kwotą 10.000 leokoron. Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń Leo Express postanowił nagrodzićtakże 20 innych propozycji, których autorzy otrzymali 2500 leo koron.

Nazwę pociągów ogłoszono na Manifesto Market w Pradze. Nagalę przybyli partnerzy Leo Express wraz z pasażerami, którzy przesłali swojepomysły. Oprócz ogłoszenia zwycięzców odbyła się także debata międzyastrofizykiem Jiřim Grygarem, a konstruktorem Janem Lukačevičem, którypopularyzuje tematy naukowe. Opowiedzieli oni o tym jak ludzie stają się młodsiprzez podróże lub czy ludzkość kiedykolwiek dotrze do podwójnej gwiazdySyriusza.

W projekt nowego pociągu zaangażowało się wiele czeskichstudiów projektowych i krajowych dostawców. Co piąta część używana w pociągupochodzi z Czech. Z tego kraju pochodzi także cały system bezpieczeństwa.Oprócz tego, że transport kolejowy jest najbardziej ekologicznym środkiemtransportu, Sirius może pochwalić się wysokim stopniem odzysku energii iniższym zużyciem dzięki lekkiej aluminiowej konstrukcji. Jeśli pasażerowie zdecydują się podróżować pociągiem zamiastsamochodem, zaoszczędzą 97% energii i przyczynią się do obniżenia emisji -zauważył Peter Köhler.

Pasażerowie Leo Express nie tylko nazwali pociąg, ale takżestworzyli całą jego koncepcję. Wewnętrzny układ jednostek i poszczególnychelementów został zaprojektowany zgodnie z ich potrzebami, które byłymonitorowane przez Leo Express w czasie rzeczywistym za pomocą ankiet. Pociągnie posiada barier dla rodziców z wózkiem, dla pasażerów na wózkachinwalidzkich oraz podróżujących z rowerami. Oczywiście w pociągu jest więcejmiejsca na bagaż, narty i rowery. Uwzględniane są również indywidualne potrzebypasażerów, jak różne klasy podróży i strefa dla dzieci.

Do tej pory Leo Express kupił trzy EZT od największegoproducenta na świecie i jest autorem oraz właścicielem ich koncepcji iprojektu. Firma ma opcję zakupu 30 kolejnych jednostek. Całkowita wartośćtransakcji wynosi 5 miliardów CZK. W grudniu Leo Express rozpocznie działalnośćna torach regionalnych w regionach Pardubice i Zlin z jednostkami Leo ExpressLint. Firma ogłosiła przetarg na nowe pociągi do transportu regionalnego wregionie ołomunieckim i w Pradze oraz wyraziła zainteresowanie transportem regionalnymna Słowacji.