Nowy peron na stacji Jaworzno-Szczakowa dla pociągów do Katowic i Krakowa

inforail
12.07.2018 07:32

Na stacjiJaworzno-Szczakowa, podróżni pociągów w kierunku Katowic i Krakowa korzystająjuż z nowego peronu.

PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że włączają nowoczesneurządzenia sterowania ruchem, powstają bezkolizyjne skrzyżowania. Na odcinkuJaworzno Szczakowa – Trzebinia, modernizowanym za prawie 300 mln zł, widaćefekty inwestycji.

Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa –Trzebinia tworzy lepsze podróże. Przebudowa stacji i przystanków osobowych,wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększakomfort i bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów w regionie i na trasiemiędzynarodowego połączenia, Niemcy – Polska – Ukraina od Zgorzelca poPrzemyśl.

Na stacji Jaworzno Szczakowa w poniedziałek zakończonozasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznieułatwia wsiadanie i wysiadanie zpociągów. Pasażerom służy 200 mwiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelneoznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron możnapodziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie wtym roku będą mogli skorzystać z 2 wind – od strony miasta i na peron.

Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia. Na stacji wJaworznie Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputeroweurządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku JaworznoSzczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunkipracy dyżurnych ruchu.

Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych wJaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiektyzwiększą poziom bezpieczeństwa, gdyż zastąpią przejazdy kolejowo – drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia podtorami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dlapieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiektyinżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe.

Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będąprzystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, adostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. natrasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa -Trzebinia planowane jest w I kwartale2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto.

Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich pracplanowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto.Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnegoinstrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.