Nowy peron na Lublinku i bliżej końca modernizacji trasy do Zduńskiej Woli

inforail
15.10.2020 13:45

Z nowego peronu w nastacji Łódź Lublinek mogą już korzystać podróżni dzięki modernizacji liniikolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Zasadnicze prace na całej trasie majązakończyć się do końca roku. Czas przejazdu skróci się o 15 minut.

Jak poinformowały PKP PLK, Łódź Lublinek to kolejna stacja,na której widać już efekty prac realizowanych na trasie między Łodzią i ZduńskąWolą. Powstał tam wyższy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie zpociągów. Obiekt ma też nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie, tablice zrozkładami jazdy oraz bezpieczniejsze dojście.

Po zakończeniu inwestycji stacja Łódź Lublinek zyska w sumiedwa nowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób oograniczonych możliwościach poruszania się. „Do peronu nr 2 zostaniewybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego.Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul.Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul Sanitariuszek zapewni sprawnąkomunikację drogową” – zapewniły PKP PLK.

Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystająjuż z nowych dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łaskoraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. Dodatkowo, w Zduńskiej Woli iPabianicach powstały nowe przejścia podziemne.

Obecnie trwa ostatni etap modernizacji linii. Między ŁodziąKaliską a Zduńską Wolą ułożono już ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej.Po dwa tory są już na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek –Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3wiadukty.

Prace trwają jeszcze na fragmentach Łódź Retkinia – ŁódźLublinek i Pabianice – Dobroń. Pociągi kursują tam już nowym torem, akontynuowane są roboty na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok. 12 kmtorów i sieci trakcyjnej.

Zasadnicze prace, ważne dla ruchu pociągów, mają zostaćwykonane do końca br. Następnie przewidziano roboty przy odwodnieniu iszlifowanie szyn. Cała inwestycja ma być gotowa w połowie 2021 roku. Jakzapowiedział kolejowy przewoźnik, po gruntownym remoncie linii czas podróżymiędzy Łodzią a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut.

Wartość inwestycji na liniach kolejowych nr 14, 811 naodcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska –Zduńska Wola to ok. 387 mln zł netto. 65 proc. tej kwoty jest współfinansowanez unijnego instrumentu „Łącząc Europę”. (PAP)