Nowości LEO Express. Do Bratysławy chińskim ezt, do Berlina wagonami

inforail
15.04.2019 06:50

W grudniu Leo Expresschce uruchomić trzy nowe linie z nowym rozkładem jazdy, wdrażając jednocześnie nowejednostki od chińskiego producenta CRRC.

Takie informacje podały czeskie media, powołując się na daneÚPDI. Według nich Leo Express chce rozpocząć kursowanie na trasach Praga –Berlin, Praga – Bratysława i Ostrawa – Bratysława. Firma plany takie przedstawiałajuż w roku ubiegłym, teraz zmieniły się nieco godziny planowanych odjazdów.

Przewoźnik planuje już wprowadzenie do ruchu nowych eztów,wyprodukowanych w Chinach. Ale te, jak dotychczas, nie przyjechały nawet natesty. Na trasie do Berlina mają kursować składy wagonowe, prawdopodobnie tensam, który obsługuje połączenia FlixTrain w Niemczech. Pociągi miały odjeżdżać zczeskiej stolicy o 9:32 i 15:32 oraz o 9:59 i 13:59 z Berlina.

LEO Express chce jeździć równie z Pragi do Bratysławy, aleprzez Ołomuniec. Z czeskiej stolicy pociągi mają ruszać o 7:09, 9:09, 11:09,13:09, 15:09 i 19:09, w Bratysławie będą po 4 godzinach i 21 minutach. Trasajest zatem o około pół godziny wolniejsza niż ta przez Brno, ale zapewnia wielumiastom połączenie ze stolicami Czech i Słowacji. Pociągi z Bratysławy mająruszać o 6:01, 8:01, 10:01, 14:01, 16:01 i 18:01.

Leo Express chce wejść na rynek słowacki także z inną trasą:Ostrawa – Bratysława przez Žilinę. W tym przypadku chce jechać tylko razdziennie o 19:53 z Bratysławy, aby przyjechać do Ostrawy o 23:42, z Ostrawy zaśruszać rano o 4:02 i przyjechać do Bratysławy o 7:52. Połączenie to będzie obsługiwaćjednostka, która wcześniej przyjedzie z Pragi do Bratysławy.

Przypomnijmy, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, że LEOExpress planuje również połączenia do polskich stacji granicznych, tj. Medyki iTerespola.