Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowoczesne wagony w pociągach pospiesznych

inforail
11.03.2007 14:37
69 mln 670 tys. złotych kosztowała, zakończona właśnie, modernizacja 81 wagonów pasażerskich „PKP Przewozy Regionalne”. Gruntowny remont, który nadał im nowoczesny wygląd i zapewnił wysokiej klasy parametry techniczne, był możliwy dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej i Budżetu Państwa.
Gruntowny remont był możliwy dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej i Budżetu Państwa (foto: PKP PR)
Pociągami pospiesznymi, zaopatrzonymi w nowoczesne wagony, podróżują teraz pasażerowie, odwiedzający największe miasta i regiony w kraju. „PKP Przewozy Regionalne”po raz pierwszy w historii polskiej kolei pozyskała środki na modernizację taboru z Unii Europejskiej. Pierwszy nowoczesny pociąg wyjechał w trasę w połowie kwietnia ubiegłego roku (Krakowianka rel. Kraków – Kołobrzeg), kolejne w ciągu następnych miesięcy. Europejskie standardy w zakresie komfortu i bezpieczeństwa podróży zyskało 81 wagonów, z czego 24 zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach.
Prace modernizacyjne (foto: PKP PR)
Szczegóły modernizacji:
·całkowita wymiana wnętrza pojazdu,
·zastosowanie nowej izolacji cieplnej i akustycznej w całym wagonie,
·zabudowa nowych okien o zwiększonej szczelności i estetyce,
·zabudowa nowych modułowych kabin WC,
·zastosowanie urządzeń wspomagających otwieranie i zamykanie drzwi czołowych,
·zabudowa nowego typu półek bagażowych konstrukcji stalowej,
·malowanie poszycia pudła farbami chemoutwardzalnymi oraz nałożenie powłok antygrafitii,
·wymiana tapicerki na trudnopalną,
·wymiana zderzaków na elastomerowe (bezpieczeństwo),
·zabudowa elektronicznych liczników przebiegu kilometrów.
Ponadto 24 wagony zostały przystosowane dla osób poruszających się na wózkach:
·przebudowa wnętrza na bezprzedziałowe, poszerzone przejścia, z wyznaczonymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
·kabina WC w pełni przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
·drzwi odskokowo –przesuwne, umożliwiające wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym.
„PKP Przewozy Regionalne”po raz pierwszy w historii polskiej kolei pozyskała środki na modernizację taboru z Unii Europejskiej (foto: PKP PR)
Pociągi, złożone z nowoczesnych wagonów, kursują na następujących trasach:
’Pogoń’: Warszawa –Tłuszcz –Małkinia –Białystok
’Konopnicka’: Warszawa –Tłuszcz –Małkinia –Białystok
’Hańcza’: Warszawa –Tłuszcz –Małkinia –Białystok –Sokółka –Augustów –Suwałki – Sestokai
’Krakowianka’: Kraków –Katowice –Opole –Wrocław –Leszno –Poznań –Piła –Kołobrzeg
’Roztocze’: Wrocław –Opole –Katowice –Kraków –Tarnów –Rzeszów –Przemyśl
’Bieszczady’: Gliwice –Katowice –Kraków –Tarnów –Rzeszów –Przemyśl
’Światowid’: Szczecin –Stargard Szcz. –Krzyż –Poznań –Leszno –Wrocław –Opole –Katowice –Kraków –Tarnów –Rzeszów –Przemyśl
’Galicja’: Szczecin –Stargard Szcz. –Krzyż –Poznań –Leszno –Wrocław –Opole –Katowice –Kraków –Tarnów –Rzeszów –Przemyśl
Prace modernizacyjne były współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT. Modernizacja wagonów to jeden z trzech projektów, realizowanych przez „PKP Przewozy Regionalne”, obok modernizacji 75 pociągów elektrycznych i kupna 11 nowych pociągów elektrycznych na trasę Warszawa –Łódź.
Europejskie standardy w zakresie komfortu i bezpieczeństwa podróży zyskało 81 wagonów (foto: PKP PR)
Na podstawie informacji PKP Przewozy Regionalne