Nowoczesne pociągi dla Śląska Cieszyńskiego
inforail
22.09.2012 22:22
Nowoczesne pociągi dla Śląska Cieszyńskiego
Dobre wiadomości dla mieszkańców Śląska. Niestety tego Cieszyńskiego. Koleje Czeskie z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu, który w tym roku obchodzono 22 września, wprowadziły do eksploatacji dwa kolejne składy CityElefant. Uroczystość odbyła się na stacji Bohumin. To dwa kolejne składy zakupione przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach programu RPO SM. City Elefant to nowoczesne dwupokładowe elektryczne pojazdy, które będą przewozić pasażerów na trasach Ostrava –Svinov przez Bohumin oraz z Czeskiego Cieszyna do Mostů u Jablunkova. Łącznie region Śląska Cieszyńskiego otrzymał cztery składy City Elefant. Wszystkie zestawy są już w nowym malowaniu zaprojektowanym przez studio Najbrt.
Całkowity koszt projektu zakupu czterech piętrowy EMU CityElefant to 874,670 mln koron. Koleje Czeskie zapłaciły 62,47% tej kwoty, tj. 546,402 milionów CZK. Dotacje RPO wyniosły zatem 328,268 milionów koron. CityElefant są już dobrze znane pasażerom podróżującym w okolicach Ostravy. Zapewniają one o wiele wyższy komfort podróżowania niż starsze pojazdy, które zastępują. Są wyposażone są w klimatyzację, wygodne fotele pokryte tkaniną z zagłówkami, najnowsze zestawy mają zamknięty system WC, który może być używany także podczas postojów na sacjach. O przystankach informuje audiowizualny system informacji. Nowoczesne zestawy są przyjazne także pasażerom podróżującym na wózkach. Pociągi wyposażone są w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych i platformy ułatwiające im wsiadanie i wysiadanie. Szerzej na temat CityElefantów w barwach CD pisaliśmy tutaj.
Dane techniczne jednostki 471 CityElefant
Producent Skoda Vagonka a.s.
Prędkość maksymalna 160 km/h
Długość składu 3-częściowego 79200 mm
Szerokość 2820 mm
Wysokość 4635 mm
Waga 155,4 t
Miejsca siedzące 310 + 23
Silniki 4×500 kW
Szerokość toru 1435 mm
Prędkość maksymalna 160 km/h
Długość składu 3-częściowego 79200 mm
Szerokość 2820 mm
Wysokość 4635 mm
Waga 155,4 t
Miejsca siedzące 310 + 23
Silniki 4×500 kW
Szerokość toru 1435 mm
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024