Nowe włoskie pociągi Vivalto
inforail
17.04.2014 09:09
Nowe włoskie pociągi Vivalto
Przewoźnik Trenord obsługujący trasy w Lombardii w północnych Włoszech zakupił 5 pociągów Vivalto, składających się z lokomotywy Bombardiera i wagonów AnsaldoBreda.
Pociąg o prędkości maksymalnej 160 km/h składa się z 6 piętrowych wagonów AnsaldoBreda TSR oraz z jednokabinowej lokomotywy Bombardier E464 Traxx. To zmiana wobec wcześniejszej koncepcji pociągów TSR, które były elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z rozłożonym napędem. Taki pociąg nie jest jednak nowością we Włoszech, gdyż jednokabinowe lokomotywy Bombardier E464 są eksploatowane od 1996 r. Pojazdy te mają moc 3,5 MW i są zasilane prądem stałym 3 kV.
Lokomotywa E464 na czele składu jednopoziomowego. fot. Trenord.
Pociąg posiada aż 724 miejsca siedzące. To o 50% więcej niż tradycyjny, jednopoziomowy skład 6-wagonowy z 480 miejscami. Każdy fotel posiada podłokietniki, rozkładane stoliki, gniazdka i oświetlenie LED. We wnętrzu pociągu znalazł się też system informacji pasażerskiej oraz przedziały dla wózków. Toaletę przystosowano do obsługi osób niepełnosprawnych.
Dotychczasowe pociągi Ansaldo Breda TSR były piętrowymi ezt z napędem rozłożonym. Przewidziano je do obsługi silnie obciążonych linii w regionie Mediolanu. Duża pojemność przy niewielkiej długości umożliwia efektywną obsługę przystanków o krótkich peronach. Pojazdy zaprojektowano tak, aby zapewnić komfort podróży dla pasażera i elastyczność eksploatacji dla przewoźnika. Przewidziano zestawienie ezt z 3 do 6 członów i łączenie w składy liczących łącznie do 12 członów. Duża moc rozłożonego napędu umożliwia uzyskanie dużych przyspieszeń, na poziomie dynamiki typowej dla metra (0,9 m/s2). Systemy trakcyjne IGBT są chłodzone wodą. Maksymalna prędkość ezt TSR to 140 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe pociągi Vivalto trafią na linie Mantova –Cremona –Mediolan, Mediolan –Treviglio –Bergamo oraz Brescia –Mediolan. Wszystkie Vivalto mają ruszyć w trasy jeszcze przed latem 2014 r.
Pierwszy z 5 Vivalto zaprezentowano w Mediolanie 28 lutego 2014 r. Zakup o wartości 500 mln euro, a więc 100 mln euro na pociąg, finansuje region Lombardia i udziałowcy Trenord –Trenitalia i LeNord.
W wyniku przeprowadzonych zakupów średni wiek taboru Trenordu spadnie z 28 lat w 2008 r. do jedynie 20 lat w 2016 r. Wcześniej zamówiono już 30 ezt Alstom Coradia, 19 piętrowych ezt AnsaldoBreda TSR, 4 ezt Stadlery Flirty oraz 5 spalinowych Stadlerów GTW.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024