Nowe wagony PKP Intercity ruszają na trasę
inforail
14.04.2014 14:25
Nowe wagony PKP Intercity ruszają na trasę
PKP Intercity odebrały 9 z 25 zamówionych wagonów, którymi będą podróżowali pasażerowie pociągów na trasie Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. W pierwszej partii znalazły się 4 wagony przedziałowe 1. klasy oraz 5 przedziałowych 2. klasy, w tym wagon przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pozostałe wyjadą na tory przed wakacjami. Przewoźnik zapewnia, że są nowoczesne, komfortowe i dostępne dla wszystkich. W pierwszy kurs z pasażerami na trasie Wrocław –Trójmiasto wyruszą już jutro.
Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko ruszy w drogę z pasażerami we wtorek rano 15 kwietnia. Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią komfort podróżowania na pokładzie PKP Intercity –mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy. Jest też informacja o zajętości miejsc. Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi –w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart. Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych. Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł. Łącznie w ramach projektu PKP Intercity zakupiły 25 wagonów: 9 bezprzedziałowych 2 klasy przystosowanych do przewozu rowerów, 8 przedziałowych 2 klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, 4 przedziałowe 1 klasy, 4 bezprzedziałowe 1 klasy. Od wakacji 2014 r. z dostarczonych wagonów będą zestawione 4 składy po 6 wagonów, w następującym układzie podstawowym:
2 wagony 1 klasy,
2 wagony 2 klasy przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych,
2 wagony 2 klasy przystosowane do przewozu rowerów.
Każdy skład będzie uzupełniony o wagon barowy z obecnych zasobów taborowych PKP Intercity. Wagony są przystosowane do kursowania z prędkością do 160 km/h. Każdy z nich został pokryty nową malaturą zewnętrzną z powłoką antygraffiti Długość wagonu ze zderzakami to 26,4 m, zaś masa około 54 t.
2 wagony 1 klasy,
2 wagony 2 klasy przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych,
2 wagony 2 klasy przystosowane do przewozu rowerów.
Każdy skład będzie uzupełniony o wagon barowy z obecnych zasobów taborowych PKP Intercity. Wagony są przystosowane do kursowania z prędkością do 160 km/h. Każdy z nich został pokryty nową malaturą zewnętrzną z powłoką antygraffiti Długość wagonu ze zderzakami to 26,4 m, zaś masa około 54 t.
Rozkład jazdy TLK Mieszko, zestawionego z nowych wagonów
Stacja/przystanek
|
Przyjazd
|
Odjazd
|
||
|
06:33
|
|||
06:40
|
06:41
|
|||
07:09
|
07:10
|
|||
07:29
|
07:30
|
|||
07:40
|
07:41
|
|||
08:04
|
08:08
|
|||
08:31
|
08:36
|
|||
09:24
|
09:47
|
|||
10:18
|
10:19
|
|||
10:40
|
10:41
|
|||
11:00
|
11:01
|
|||
11:32
|
11:35
|
|||
12:07
|
12:08
|
|||
12:56
|
13:07
|
|||
13:29
|
13:37
|
|||
13:43
|
13:44
|
|||
13:50
|
13:51
|
|||
13:56
|
13:58
|
|||
14:12
|
|
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stacja/przystanek
|
Przyjazd
|
Odjazd
|
|
|
16:19
|
||
16:28
|
16:30
|
||
16:34
|
16:35
|
||
16:40
|
16:41
|
||
16:46
|
16:57
|
||
17:19
|
17:20
|
||
18:07
|
18:08
|
||
18:41
|
18:43
|
||
19:13
|
19:14
|
||
19:32
|
19:33
|
||
19:51
|
19:52
|
||
20:24
|
20:58
|
||
21:42
|
21:43
|
||
22:04
|
22:06
|
||
22:26
|
22:27
|
||
22:37
|
22:38
|
||
22:56
|
22:57
|
||
23:30
|
23:31
|
||
23:39
|
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024