Nowe urządzenie sterowania ruchem na stacjach kolejowych Szczecin Port Centralny i Świnoujście
Pierwsze noweurządzenie sterowania ruchem oraz konstrukcje sieci trakcyjnej zamontowano nastacjach Szczecin Port Centralny oraz Świnoujście. Dzięki trwającejmodernizacji linii kolejowych porty obsłużą więcej ładunków.
Na stacji Szczecin Port Centralny montowane są sygnalizatoryoraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym – poinformowały w piątek służbyprasowe PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawca stawia słupy i bramki, naktórych rozwieszana będzie nowa sieć trakcyjna. Budowane są także nowe tory.
Na placu budowy pracują pociągi do usuwania i montażu siecitrakcyjnej. Pod torowiskiem wzmacniany jest grunt. Sprawny i bezpieczny przewóztowarów do i z portu zapewni modernizacja mostu kolejowego i trzech wiaduktów.
Na stacji Świnoujście widać nowe urządzenia sterowaniaruchem kolejowym, stoją także pierwsze konstrukcje pod nową sieć trakcyjnąwynika z komunikatu PKP PLK. Pracownicy wykonują wzmocnienie terenu pod liniąoraz odwodnieniem układu torowego.
Prace na torach prowadzących do portów prowadzone sąetapowo, aby zapewnić ciągły dostęp transportu kolejowego do nabrzeży.
Inwestycje PKP PLK zapewnią dojazd do portów dłuższych icięższych składów. Po modernizacji będzie można obsługiwać pociągi liczącenawet 750 metrów długości. Składy towarowe zostaną obsłużone szybciej isprawniej, a porty przyjmą i odprawią więcej ładunków – podkreśla PKP PLK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja obejmuje blisko 100 kilometrów torów orazpodobny zakres sieci trakcyjnej. W planach jest wymiana 285 rozjazdów.Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz przebudowałącznie 22 przejazdów kolejowo-drogowych.
Prace w ramach projektu „Poprawa dostępu kolejowego doportów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” są warte około 1,5 mld zł, zczego dofinansowane z unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę to 510 mlnzł. Koniec prac zaplanowano w połowie 2022 r. (PAP)
„