Nowe tory w portach Szczecin i Świnoujście
PKP Polskie LinieKolejowe podały, że za prawie 1,5 miliarda zł netto poprawiają dostęp kolejowydo portów w Szczecinie i Świnoujściu. Rozpoczęły się prace.
Efektem inwestycji z unijnego instrumentu finansowego CEF – ,,ŁączącEuropę” będzie skrócenie czasu przewozu ładunków, dzięki likwidacji „wąskichgardeł” i poprawie warunków do przejazdu większej liczby pociągów.
W zachodniopomorskich portach, aby nie ograniczać ruchupociągów i przeładunku na statki, prace prowadzone są etapami. Przed budowąnowych torów konieczny jest demontaż starej infrastruktury tzn.: torów,rozjazdów i sieci trakcyjnej.
Na stacji Szczecin Port Centralny pracuje specjalistycznysprzęt – pociąg sieciowy, który usuwa starą sieć trakcyjną. Wykonawca uzupełniamateriały niezbędne do wykonania kolejnych etapów inwestycji. Na stacjiŚwinoujście zabierane są stare szyny i podkłady, by w ich miejsce można byłoułożyć nowe tory.
Więcej pociągówtowarowych dojedzie do portów w Szczecinie i Świnoujściu
W ramach projektu, na stacji Szczecin Port ułożonychzostanie 61 km torów, z czego blisko 5 km na terenie Portu Szczecin. Poziombezpieczeństwa wzrośnie dzięki przebudowie 12 przejazdów kolejowo-drogowych. Aż177 rozjazdów, ważnych elementów linii, umożliwiających pociągom zmianę toru.będzie wyposażonych elektrycznego ogrzewanie, co zapewni bezawaryjne działanieurządzeń podczas niskich temperatur.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na stacji Świnoujście zostanie ułożonych 34 km torów, zczego 2 km na terenie Portu Morskiego w Świnoujściu. Zmodernizowanych zostanie10 przejazdów kolejowo-drogowych. Wymiana 108 rozjazdów zapewni sprawniejsząobsługę składów towarowych. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzeniasterowania ruchem kolejowym, które zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozów.Inwestycja umożliwi kursowanie dłuższych i cięższych pociągów, czyli zapewnirozwój Portu Morskiego w Świnoujściu.
Zakończenie prac w portach w Szczecinie i Świnoujściuplanowane jest w II kw. 2022 r.
„