Nowe tatrzańskie pociągi dla ZSSK w komplecie
Zakończyły się dostawy nowych pociągów dla ZSSK. Będą one obsługiwały trasy w Tatrach Zachodnich. Łącznie Stadler dostarczył pięć składów.
Słowackie Koleje ZSSK podpisały z producentem umowę na dostawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o napięciu 1,5 kV prądu stałego i lokomotywy spalinowej dla sieci kolejowej w Tatrach. Dostawa nowych jednostek była planowana na 2022 rok. Producent dostarczył je znacznie wcześniej.
Nowe składy
Niskopodłogowe zespoły trakcyjne pochodzą z najnowszej generacji rodziny pociągów GTW, przystosowanych do pracy w tzw. „zębatce”. Podobne pojazdy są używane we Francji i Szwajcarii. Każdy z nich ma 91 miejsc siedzących i dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. Jest także wielofunkcyjna strefą dla rowerów i wózków dziecięcych, Wi-Fi, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej i liczniki pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lokomotywa spalinowa spełnia normy emisji spalin Stage IIIB i jest wyposażona w dmuchawę do śniegu. Kabiny są klimatyzowane i wyposażone w zdalne sterowanie radiowe. Podobne lokomotywy są używane w Szwajcarii i Hiszpanii. Także ten pojazd został dostarczony przez Stadlera.
Każdy z nowych składów dostał już swoje imię. To: Ganek, Kostolík, Stredohrot, Bradavica, Vysoká.