Nowe składy dla LEO Express prawie gotowe

inforail
03.06.2019 07:15

Leo Express pokazałpierwsze zdjęcia swoich nowych zespołów elektrycznych wyprodukowanych przez CRRC.

Przewoźnik podał, że trzy pociągi przybędą z Chin do Europystatkiem w drugiej połowie tego roku, a następnie zostaną przetransportowane doCzech. Jednostki będą miały oryginalny design, który będzie używany wyłącznieprzez Leo Express. Przy projekcie współpracowało kilka czeskich studiówprojektowych oraz wielu czeskich i europejskich wykonawców. Po przeprowadzeniutestów, jednostki mają być eksploatowane zarówno na trasach krajowych, jak imiędzynarodowych. Koszty tej inwestycji sięgają ponad 5 miliardów CZK.

Leo Express wraz zCRRC opracowało nowy typ jednostki elektrycznej. Projekt i koncepcja sąwłasnością firmy Leo Express. Jednostka skonstruowana została w oparciu o naszedoświadczenie uzyskane podczas ponad miliarda przebytych kilometrów, w trakcieprzejazdów na trasach czeskich i międzynarodowych. Jednostka została wykonana zmyślą o wymaganiach naszych klientów w zakresie nowoczesnego serwisu iergonomii. Jednostka jest wielosystemowa i hybrydowa, co oznacza, że będziemogła działać w dowolnym miejscu w Europie Środkowej – mówi Peter Koehler,dyrektor generalny Leo Express.

Przewoźnik podał, że dzięki współpracy z największym naświecie producentem taboru kolejowego Republika Czeska staje się kluczowymkrajem dla rozwoju działalności CRRC i pierwszym krajem Unii Europejskiej, wktórym będą działać najnowocześniejsze jednostki elektryczne o unikalnejkonstrukcji. W projekcie wzięło udział kilka czeskich studiów projektowych, aprawie 20% użytych komponentów pochodziło od krajowych wykonawców. Czescyproducenci mają dzięki temu możliwość uczestniczenia w eksporcie rodzimychproduktów i usług do innych krajów. Otwarła się dla nich także możliwośćprzyszłej współpracy z tym znaczącym producentem taboru.

Wewnętrzny układ pojazdu i poszczególne jego elementyzostały zaprojektowane odpowiednio do obecnych potrzeb pasażerów. Pociąg będziezawierał nowy model kuchni, który umożliwi rozszerzenie oferty cateringowej.Zaplanowano także przestrzeń na pojemniki do recyklingu. Jednostki będą miałyzapewniony komfortowy dostęp dla rodziców z wózkiem, osób niepełnosprawnych ipasażerów z rowerami. Miejsce na bagaż, narty i rowery jest standardem. Z myśląo różnych potrzebach naszych pasażerów, pociąg wyposażony będzie w przedziały zmiejscami o wyższej klasie oraz strefę dla dzieci. Pociągi są oczywiścieprojektowane w kolorach firmy. Tym samym wkrótce na torach pojawi się więcejczarnych pociągów Leo Express.

Leo Expres ma umowę na dostawę trzech jednostek i opcję na30 dodatkowych. Całkowita wartość inwestycji przekracza 5 mld CZK. Pierwszetrzy jednostki są obecnie wykończane w Chinach. W drugiej połowie roku przybędądo Europy statkiem i zostaną poddane certyfikacji na torze testowym VÚŽ wVelimie. Początkowo nowe pociągi będą działać na trasach w Czechach, Słowacji iw Polsce. Następnie Leo Express planuje rozszerzyć swoją działalność na innekraje europejskie. Konkretne trasy nie zostały jeszcze ogłoszone.

Obecnie Leo Express kończy również modyfikacje wynajętych 15nowoczesnych jednostek napędowych LINT. Będą one jeździć w regionach Pardubicei Zlín, gdzie będą działać w ramach obowiązkowego świadczenia usługpublicznych. Wszystkie urządzenia są bezbarierowe, klimatyzowane, wyposażone włącze Wi-Fi i gniazda elektryczne oraz USB.