Nowe rynki Stadlera
Grupa Stadler Rail AG przejmuje od firmy Vossloh zakład RailVehicles w Walencji. Hiszpańska firma specjalizuje się w produkcji lokomotyw,osiąga rocznie obrót w wysokości ponad200 milionów euro i zatrudnia około 850 pracowników.
3 listopada 2015 została podpisana w Zurychu umowa kupna.Stadler Rail wchodzi tym samym w nowy segment rynku lokomotywspalinowo-elektrycznych i pozyskuje nowe rynki zbytu w krajachhiszpańskojęzycznych. Zakład Rail Vehicles wypracował w ostatnich latach silnąpozycję także w obszarze tramwajów, pojazdów kolei lekkiej oraz metra.
Transakcja wymaga jeszcze uzyskania zezwolenia urzędowego.Proces sprzedaży ma się zakończyć do końca bieżącego roku, strony planująsfinalizować transakcję w pierwszym kwartale 2016 z mocą wsteczną od 1 lipca2015. Cena zakupu wynosi 48 milionów euro.
Nowy segmentlokomotyw i rynki hiszpańskojęzyczne
Przejmując Rail Vehicles, Stadler wchodzi w nowy segmentrynku lokomotyw i zyskuje doświadczonych pracowników oraz portfolio gotowychproduktów.
Zakład Rail Vehicles z siedzibą w Walencji projektuje iprodukuje innowacyjne lokomotywy spalinowo-elektryczne, na przykład EURO 4000,lokomotywę o największej mocy w Europie. Powstają tam także innowacyjnetramwaje, pociągi metra, a także pojazdy dwusystemowe. Rail Vehicles również wtym obszarze stał się silnym uczestnikiem rynku. W 2014 roku zakład osiągnąłobroty w wysokości 223,2 mln euro, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 rokuobroty wyniosły 182,4 mln euro.
Przejęcie zakładu umożliwia firmie Stadler Rail światowąekspansję na nowe rynki na obszarach hiszpańskojęzycznych. Rail Vehiclesułatwia Grupie Stadler Rail dostęp do rynków zbytu na Półwyspie Iberyjskim, wAmeryce Południowej i Środkowej oraz Afryce.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ten strategiczny krok Grupy Stadler Rail jest odpowiedzią nafalę konsolidacji zapoczątkowaną gigantyczną fuzją chińskich firm CNR i CSR,które połączyły się w jedno przedsiębiorstwo CRRC.
W efekcie powstał na rynku kolejowym kolos, osiągającyroczne obroty w wysokości prawie 36 mld USD, zatrudniający około 180 000pracowników. Przejęcie Rail Vehicles przez Stadler Rail daje szansękonsolidacji w obszarze europejskim i poprawia konkurencyjność Grupy.
Nowy oddział”łaciński”
Stadler Rail planuje włączyć zakład w Walencji z jego 850pracownikami do Grupy Stadler jako nowy oddział „łaciński”. Tym samymzyskuje w Walencji nowe centrum kompetencyjne budowy lokomotyw.
„