Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe przystanki w Łodzi coraz bliżej

inforail
24.03.2020 10:45

Łódź RadogoszczWschód i Łódź Warszawska na odcinku linii Łódź Widzew – Zgierz to noweprzystanki budowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak podała Spółka gotowe są już konstrukcje peronów,układane są płyty peronowe. Na przystanku Łódź Stoki powstaje przejście podtorami. Łódź Marysin zyska drugi peron. Projekt „przystankowy” realizowanyprzez PKP PLK za 49,3 mln zł z RPO woj. łódzkiego zwiększy dostęp do kolei waglomeracji łódzkiej.

Nowa infrastruktura pasażerska umożliwi efektywnewykorzystanie transportu kolejowego w aglomeracji łódzkiej. Przystankizintegrują podróże pociągami z innymi środkami transportu. Przesiadki będąłatwe dla wszystkich dzięki dostosowaniu obiektów do obsługi osób oograniczonych możliwościach poruszania się. Mieszkańcy Łodzi i Zgierza będąmogli szybciej i sprawniej dotrzeć do celu.

Trzy nowe przystanki

Na nowym przystanku Łódź Warszawska gotowy jest już korpusperonu. Ustawiono słupy oświetleniowe. Układane są płyty peronowe wyposażone wantypoślizgową nawierzchnię. PLK zamontują także windę, która umożliwi dostaniesię na peron osobom o ograniczonej mobilności. Nowy obiekt w rejonie wiaduktuprzy ulicy Warszawskiej (na pograniczu dwóch łódzkich osiedli: Rogi i Marysin wdzielnicy Bałuty) pozwoli na lepsze podróże do Zgierza oraz Łodzi Widzewa iŁodzi Fabrycznej.

Przy ul. Kreciej w Łodzi rośnie przystanek Łódź RadogoszczWschód. Budowana jest konstrukcja peronu i wygodne dojście dla osób zograniczonymi możliwościami poruszania się. Obiekt poprawi dostęp do koleimieszkańcom osiedli Radogoszcz Wschód i Sitowie. Dojście na peron ułatwią nowechodniki oraz pochylnia. Będą także miejsca parkingowe dla samochodów.

Za miesiąc zaplanowane jest rozpoczęcie budowy przystankuŁódź Retkinia. Prace będą skoordynowane z modernizacją linii kolejowej nr 14 naodcinku Łódź Kaliska – Łódź Lublinek. Na przystanku będą windy i pochylnie,które umożliwią wygodniejsze korzystanie z kolei aglomeracyjnej mieszkańcomosiedli Retkinia i Pienista.

Każdy ze 150 m peronów będzie wyposażony w wiaty i ławki.Łatwą orientację oraz informację zapewnią: system oznakowania, w tym dotykowegoi gabloty informacyjne z rozkładami. Powstaną stojaki na rowery. Cichszeprzejazdy pociągów będą efektem zastosowania nowych bezstykowych torów.

Wygodniejsze podróżew aglomeracji

Na przystanku Łódź Marysin wybudowano już drugi peron, któryzapewni lepszą obsługę podróżnych. Ułożone są płyty antypoślizgowe, ustawione słupy oświetleniowe oraz przygotowanopochylnię i nowe schody. Wkrótce montowane będą ławki i wiaty. Powstaną również nowe chodniki. Budowane są dodatkoweschody prowadzące na peron nr 1 z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Strykowskiej.Powstanie też dojście do planowanej przez miasto pętli tramwajowej.

Na przystanku Łódź Marysin wybudowano drugi tor o długościok. 750 z nową siecią trakcyjną oraz 2 nowe rozjazdy, które zwiększąprzepustowość trasy i umożliwią przejazd większej liczby pociągów.Przebudowywane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ustawiono 2 semafory,które zapewnią bezpieczne mijanie się pociągów na jednotorowej trasie ŁódźWidzew – Zgierz.

Na przystanku Łódź Stoki budowane jest nowe przejściepodziemne dla pieszych, które usunie bariery w dostępie do przystanku dla osóbo ograniczonej zdolności poruszania się. Powstała już konstrukcja betonowaprzejścia, schody oraz szyb windy. Trwają prace wykończeniowe.

Przystanek Łódź Arturówek zyska ścieżkę rowerową wzdłużchodnika prowadzącego na peron. Obecnie powstają dodatkowe schody prowadzące naperon, które usprawnią dojście do przystanku od strony ul. Łagiewnickiej.

Prace na linii Łódź Widzew – Zgierz nie wpływają na ruchpociągów.

Wartość projektu pn. „Budowa zintegrowanych węzłówmultimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na tereniewojewództwa łódzkiego – z mijanką w rejonie przystanku Łódź Marysin” to 49,3mln zł netto. Umowę PLK podpisała z konsorcjum firm ALUSTA S.A. i KomunikacyjneZakłady Automatyki „TRANS-tel” Sp.z o.o.

Zadanie ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejskąw ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata2014-2020. Zakończenie prac zaplanowano w sierpniu 2020 r.