Nowe przystanki na trasie Poznań – Piła
Od niedzielipasażerowie PKP na trasie Poznań – Piła będą mogą korzystać z nowychprzystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Powstałyone w ramach inwestycji realizowanej przez PKP PLK za 500 mln zł.
Cztery nowe przystanki powstały na poznańskich Podolanach,na Osiedlu Grzybowym w Złotnikach, w Złotkowie oraz w Bogdanowie. Mają oneprzede wszystkim zapewnić lepszy dostęp do pociągów, szczególnie w szybkorozwijających się dzielnicach i miejscowościach.
Jak wskazał członek Zarządu PKP Polskich Linii KolejowychS.A. Arnold Bresch, od niedzieli po raz pierwszy z poznańskich Podolan docentrum Poznania będzie można dojechać w około 10 minut. Dodał, że na trasiePoznań – Piła już skrócił się czas przejazdu.
Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK tłumaczył,że nowe perony mają 200 m długości; wysokie na 76 cm platformy ułatwiąwsiadanie i wysiadanie z pociągów.
„Wszystkie obiekty mają antypoślizgową nawierzchnię ześcieżkami naprowadzającymi. Są ławki, wiaty i czytelne oznakowanie. Dobrąwidoczność po zmroku zapewni jasne oświetlenie” – wyjaśnił. Wskazał, żenowe przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób z ograniczonymimożliwościami poruszania się oraz wyposażone w stojaki rowerowe.
Śledziński podkreślił, że wyremontowano wszystkie 34 peronymiędzy Poznaniem a Piłą – m.in. w Rogoźnie, Chodzieży, Budzyniu. Dworzec wPile, dzięki m.in. zabytkowym wiatom i mozaice z kostki, zachował swójhistoryczny charakter.
„Na całej ok. 134-kilometrowej trasie pociągi sprawniejeżdżą już po bezstykowych torach zmniejszających poziom drgań i hałasu, copozytywnie wpływa na środowisko. Są nowe rozjazdy i nowoczesny systemsterowania ruchem kolejowym. Bezpieczeństwo istotnie poprawiła modernizacja 63przejazdów kolejowo-drogowych” – wskazał Śledziński. Dodał, że nowanawierzchnia, urządzenia, oznakowanie i specjalne maty tłumiące ograniczająceodgłosy przejeżdżających pociągów są m.in. w Poznaniu, Garbatce i Rogoźnie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ruch kolejowy na zmodernizowanej trasie będzie nadzorowany znowego Lokalnego Centrum Sterowania w Poznaniu. Komunikację poprawił takżeprzebudowany wiadukt kolejowy na ul. Mostowej w Chodzieży, a do końca rokukierowcy przejadą też szerszą jezdnią pod wiaduktem na ul. Kochanowskiego.
Śledziński podkreślił, że dzięki dotychczas zrealizowanympracom, z Poznania do Piły pociągi pośpieszne jeżdżą o ok. 15 minut krócej, aregionalne – o ok. 7 min. W przyszłym roku, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń,czas przejazdu ma wynieść ok. 80 minut, czyli do 40 minut mniej niż przedrozpoczęciem modernizacji.
Inwestycję w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowejnr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna w ramach WielkopolskiegoRegionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020” PKP Polskie LinieKolejowe S.A. mają zrealizować do końca roku. Prace warte są ok. 500 mln zł,współfinansuje je województwo wielkopolskie z WRPO.
„