Nowe przejście pod torami w Dąbrowie Górniczej. Z finansowaniem 50 na 50
Kosztem niespełna 10 mln zł przy stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce powstało nowe przejście podziemne, łączące dwie części miasta i ułatwiające dostęp do peronów.
Inwestycję po połowie sfinansowały spółka PKP PLK i dąbrowski samorząd - podała kolejowa spółka.
Dla pasażerów
"Ze stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce pasażerowie mogą wyruszyć w podróż do Katowic, Sosnowca, Sławkowa, Olkusza czy Tunelu na linii do Kielc" - poinformowała PAP Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Z przejścia, oprócz podróżnych, korzystają mieszkańcy przechodzący na drugą stronę miasta oraz rowerzyści, dla których powstała specjalna ścieżka. Dla niepełnosprawnych zapewniono pochylnie oraz windę łączącą przejście podziemne z peronem, a także ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla niewidomych i słabowidzących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wcześniej spółka PKP PLK wspólnie z samorządem Dąbrowy Górniczej wybudowała także przejście pod torami stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Natomiast w dzielnicy Gołonóg, oprócz nowego przejścia, wybudowano wiadukt kolejowy, pod którym jest droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Ponadto w centrum miasta pociągi jeżdżą po nowym wiadukcie, który zastąpił skrzyżowanie szyn; również tam dostęp do peronów umożliwia przejście podziemne. (PAP)