Nowe pociągi PKP Intercity czyli komfort przede wszystkim
inforail
30.10.2014 10:45
Nowe pociągi PKP Intercity czyli komfort przede wszystkim
Wczoraj w Siedlcach mogliśmy zobaczyć produkcję pierwszego Flirta dla PKP Intercity. Obok, na tej samej hali, można było podziwiać także prawie gotowy pojazd dla przewoźnika Nortbahn. Wizyta w tym pojeździe utwierdza nas w przekonaniu, że zakup podobnych pociągów przez PKP Intercity był trafny. Już w październiku 2015 roku przewoźnik będzie miał 40 nowoczesnych jednostek. Mimo, że zostaną dostarczone przez trzech producentów, technologicznie i wizualnie będą do siebie podobne. Zewnętrzna malatura, a także wystrój wnętrza mają być podobne zarówno we Flirtach 3, produkowanych przez konsorcjum Stadler –Newag, jak i w Dartach, które dostarczy PESA. Zakup tych 40 jednostek jest elementem strategii odnowy taboru PKP Intercity.
Jakie będą Flirty3? To jedne z naszych najlepszych pojazdów –mówi Magdalena Dankowska ze Stadlera. Są także najczęściej sprzedawanymi produktami na rynku europejskim. Będą to pojazdy bardzo komfortowe, przyjazne pasażerom, dopasowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Będą posiadały dwie klasy, pierwszą i drugą, jak również wydzielony przedział barowy –dodaje przedstawicielka producenta. Dodajmy, że zarówno Flirty 3, jak i Darty będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h, a więc dokładnie taką samą, z jaką na większości odcinków pojedzie od grudnia 2014 roku Pendolino.
Komfort Flirtów 3 podkreśla także Marcin Karasiński z PKP Intercity, który na bieżąco nadzoruje budowę jednostek z ramienia przewoźnika. Będą to komfortowe pociągi, mogące pomieścić 360 osób, w tym 60 w pierwszej klasie i 300 w drugiej –mówi. Dodajmy, że każdy z nich będzie miał 8 członów. Zdaniem Karasińskiego są w pełni przystosowane do obsługi długich tras. Mają ergonomiczne siedzenia. Są też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych –tłumaczy przedstawiciel PKP Intercity. Będą obsługiwały m.in. trasę Katowice –Łódź –Szczecin. Pojadą też do Bydgoszczy i Olsztyna. Ceny biletów na przejazd będą dostosowane do możliwości przeciętnego pasażera –dodaje.
Piotr Konczewski ze Stadlera wyjaśnia, że układ siedzeń we Flirtach będzie tradycyjny. Ergonomiczne fotele zapewnią komfort przez cały czas podróży. Zaletą mają być także rozkładane oparcia. Fotele do pociągów Flirt 3 dostarcza firma Kiel. Pasażerowie będą mogli skorzystać także z gniazd elektrycznych, które zostaną zlokalizowane pod fotelami. Pociąg jest wyposażony także w wzmacniacze telefonii komórkowej i wzmacniacze internetowe –dodaje Piotr Konczewski.
Jak wspomnieliśmy w grudniu 2015 roku na polskich torach będzie kursowało 40 nowoczesnych składów. Do tego dodać musimy 20 pociągów Pendolino. PKP Intercity sukcesywnie odbiera także nowe wagony oraz kupuje lokomotywy. To największy w historii przewoźnika proces odnowy taboru –mówi Marcin Karasiński.
Więcej inforamcji na temat produkcji Flirtów 3 oraz zdjęcia można znaleźć tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024