Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe pociągi PKP Intercity czyli komfort przede wszystkim

inforail
30.10.2014 10:45
Wczoraj w Siedlcach mogliśmy zobaczyć produkcję pierwszego Flirta dla PKP Intercity. Obok, na tej samej hali, można było podziwiać także prawie gotowy pojazd dla przewoźnika Nortbahn. Wizyta w tym pojeździe utwierdza nas w przekonaniu, że zakup podobnych pociągów przez PKP Intercity był trafny. Już w październiku 2015 roku przewoźnik będzie miał 40 nowoczesnych jednostek. Mimo, że zostaną dostarczone przez trzech producentów, technologicznie i wizualnie będą do siebie podobne. Zewnętrzna malatura, a także wystrój wnętrza mają być podobne zarówno we Flirtach 3, produkowanych przez konsorcjum Stadler –Newag, jak i w Dartach, które dostarczy PESA. Zakup tych 40 jednostek jest elementem strategii odnowy taboru PKP Intercity.
Jakie będą Flirty3? To jedne z naszych najlepszych pojazdów –mówi Magdalena Dankowska ze Stadlera. Są także najczęściej sprzedawanymi produktami na rynku europejskim. Będą to pojazdy bardzo komfortowe, przyjazne pasażerom, dopasowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Będą posiadały dwie klasy, pierwszą i drugą, jak również wydzielony przedział barowy –dodaje przedstawicielka producenta. Dodajmy, że zarówno Flirty 3, jak i Darty będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h, a więc dokładnie taką samą, z jaką na większości odcinków pojedzie od grudnia 2014 roku Pendolino.
Flirt dla NortbahnFlirt dla NortbahnFlirt dla NortbahnFlirt dla Nortbahn
Komfort Flirtów 3 podkreśla także Marcin Karasiński z PKP Intercity, który na bieżąco nadzoruje budowę jednostek z ramienia przewoźnika. Będą to komfortowe pociągi, mogące pomieścić 360 osób, w tym 60 w pierwszej klasie i 300 w drugiej –mówi. Dodajmy, że każdy z nich będzie miał 8 członów. Zdaniem Karasińskiego są w pełni przystosowane do obsługi długich tras. Mają ergonomiczne siedzenia. Są też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych –tłumaczy przedstawiciel PKP Intercity. Będą obsługiwały m.in. trasę Katowice –Łódź –Szczecin. Pojadą też do Bydgoszczy i Olsztyna. Ceny biletów na przejazd będą dostosowane do możliwości przeciętnego pasażera –dodaje.
Piotr Konczewski ze Stadlera wyjaśnia, że układ siedzeń we Flirtach będzie tradycyjny. Ergonomiczne fotele zapewnią komfort przez cały czas podróży. Zaletą mają być także rozkładane oparcia. Fotele do pociągów Flirt 3 dostarcza firma Kiel. Pasażerowie będą mogli skorzystać także z gniazd elektrycznych, które zostaną zlokalizowane pod fotelami. Pociąg jest wyposażony także w wzmacniacze telefonii komórkowej i wzmacniacze internetowe –dodaje Piotr Konczewski.
Jak wspomnieliśmy w grudniu 2015 roku na polskich torach będzie kursowało 40 nowoczesnych składów. Do tego dodać musimy 20 pociągów Pendolino. PKP Intercity sukcesywnie odbiera także nowe wagony oraz kupuje lokomotywy. To największy w historii przewoźnika proces odnowy taboru –mówi Marcin Karasiński.   
Więcej inforamcji na temat produkcji Flirtów 3 oraz zdjęcia można znaleźć tutaj.