Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe pociągi dla Lubelskiego

inforail
12.10.2012 11:18
Konsorcjum bydgoskiej Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki podpisało umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego na dostawę trzech spalinowych zespołów trakcyjnych. Pierwszy z nich ma trafić na lubelskie tory w kwietniu przyszłego roku, a pozostałe do końca 2013 roku.
 – Zakup nowych pojazdów to kolejny etap realizowanej przez nas strategii zwiększenia potencjału przewozów kolejowych na terenie województwa lubelskiego, jako bezpiecznego i ekologicznego środka transportu. Kupujemy 3 pojazdy szynowe za 24 mln złotych, aż 99 proc. tej kwoty pochodzi ze środków zewnętrznych – podkreśla marszałek województwa Krzysztof Hetman.
Konsorcjum bydgoskiej Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki podpisało umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego na dostawę trzech spalinowych zespołów trakcyjnych
 Zamówienie dotyczy pojazdów kolejowych o napędzie spalinowym, dostosowanych do ruchu regionalnego, o pojemności minimum 250 miejsc dla pasażerów ogółem. Pojazdy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację przedziału pasażerskiego i kabiny maszynisty, monitoring wizyjny wnętrza i otoczenia pojazdu, automaty biletowe, nowoczesny system informacji dla pasażerów oraz urządzenia zapewniające odpowiednie warunki podróży osobom niepełnosprawnym. – To są fabrycznie nowe pojazdy o napędzie spalinowym, pierwszy dostarczymy w kwietniu przyszłego roku – zapewnia Krzysztof Adamski, prezes ZNTK Mińsk Mazowiecki. Zgodnie z umową dwa pozostałe muszą być gotowe do końca września 2013 r. Inwestujemy w tabor kolejowy i budujemy własną flotę, mamy już 18 nowoczesnych jednostek, pasażerowie podróżują w coraz lepszych warunkach – mówi członek zarządu Jacek Sobczak.
Pojazdy zostaną skierowane do realizacji oferty przewozowej zamówionej przez Województwo Lubelskie w ramach przyszłego rozkładu jazdy pociągów 2012/2013. Będą obsługiwały głównie niezelektryfikowane linie kolejowe, w tym: Rejowiec – Zamość/Bełżec, Lublin – Stalowa Wola, Lublin – Świdnik Port Lotniczy oraz na rewitalizowanym odcinku: Lublin – Lubartów.
 Zakup taboru kolejowego będzie zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.