Nowe perony w Małaszewiczach

inforail
08.08.2018 13:43

Będzie wygodniej natrzech lubelskich stacjach: Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Perony nastacji w Małaszewiczach są już gotowe. Postępuje modernizacja linii.

Jak podają PKP PLK efektem inwestycji będą szybsze podróżena odcinku Biała Podlaska – Terespol, wygodne stacje i wzrost poziomubezpieczeństwa. Łączna wartość projektu to ponad 555 mln zł.

Na stacji w Małaszewiczach pasażerowie korzystają już zdwóch nowych peronów wyposażonych w wiaty, ławki, oświetlenie i systeminformacji pasażerskiej. Są ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących zespecjalną wypukłą fakturą i antypoślizgowa nawierzchnia. Ponadto na stacjiMałaszewicze wymieniono ponad 4 km torów i sieć trakcyjną. Sprawny ruchpociągów zapewniają 4 nowe rozjazdy oraz zmodernizowany system sterowaniaruchem kolejowym. Wykonawca zbuduje przejazd kolejowo-drogowy, z którego będąwygodne i bezpieczne dojścia na perony. Nowe pochylnie ułatwią osobom oograniczonej mobilności wejście na stację. Przejazd wyposażony będzie w noweautomatyczne rogatki.

Na stacji w BiałejPodlaskiej widać już zarys nowych peronów oraz konstrukcję nowego przejściapodziemnego, które będzie wyposażone w windy. Wykonywane są prace przyukładaniu nowych torów i montażu konstrukcji sieci trakcyjnej. Kontynuowane sąprace przy budowie peronów nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.

W Terespolu rozpoczęto już układanie nowych podkładów. Widaćzarys nowych peronów. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejściepodziemne wyposażone w windy. Wszystkieperony będą miały wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej.

Jak podają PKP PLK po zakończeniu modernizacji, w 2020 rokupoprawi się komfort podróży i skróci się czas przejazdu między Białą Podlaską aTerespolem. Pociągi osobowe będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowedo 120 km/h. Mieszkańcy Białej Podlaskiej będą mogli korzystać z nowegoprzystanku Biała Podlaska Rozrządowa usytuowanego w pobliżu nowych osiedlimieszkaniowych i kampusu szkoły wyższej.

Nowy wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Lublin – BiałaPodlaska usprawni ruch kolejowy i drogowy. Kolej będzie konkurencyjna wstosunku do innych środków transportu. Inwestycja zwiększy bezpieczeństwopodróżnych oraz przewozu ładunków. Efektem modernizacji będzie też poprawaochrony środowiska.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce –Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinasowany przez Unię Europejską wramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączną wartość projektu wynosiponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.