Nowe kontrakty Bombardiera.
inforail
29.11.2006 14:01
Nowe kontrakty Bombardiera.
Bombardier transportation może się pochwalić dwoma dużymi kontraktami zawartymi niedawno. Pierwszy z nich został zawarty z kolejami francuskimi SNCF i obejmuje dostawę 372 pociągów do użytku w regionie Ile-de-France, z przeznaczeniem dla obsługi pociągów podmiejskich wokół Paryża. Całkowity kontrakt opiewa na sumę 2.7 miliarda €. Podstawowe zamówienie dotyczy 172 pociągów i jest szacowane na 1.4 miliarda €. dostawy mają się zacząć w listopadzie 2009 i trwać do 2015 roku.
Nowy tabor ma należeć do serii szerokich, przegubowych pojazdów z szerokimi drzwiami. To ma poprawić przepływ potoków pasażerskich wewnątrz i przyspieszyć wymianę pasażerów na przystankach. Każda jednostka ma się składać z siedmiu lub ośmiu wagonów, oraz ma istnieć możliwość użytkowania pojazdów w trakcji ukrotnionej. Pociąg ma być budowany we Francuskiej fabryce koncernu w Crespin. Część zamówienia wykona Alstom jako podwykonawca.
Drugim kontraktem, realizowanym również dla SNCF, jest zamówienie na 112 pociągów AGC, realizowane na zlecenie francuskich regionów. Wartość kontraktu ocenia się na 467 milionów €. Dostawy mają się rozpocząć w październiku 2007. Pojazdy będą również wytwarzane Crespin. Bombardier dostarczył już począwszy od 2001 roku 500 podobnych zespołów. AGC jest dostępne w różnych wersjach napędowych. Pojazd może być dostarczony jako spalinowy, elektryczny (jedno lub wielo napięciowy) oraz spalinowo –elektryczny. Nowo zamówione pojazdy mają być spalinowo –elektryczne, dwu napięciowe (1.5 kV i 25 kV50Hz).
Drugim kontraktem, realizowanym również dla SNCF, jest zamówienie na 112 pociągów AGC, realizowane na zlecenie francuskich regionów. Wartość kontraktu ocenia się na 467 milionów €. Dostawy mają się rozpocząć w październiku 2007. Pojazdy będą również wytwarzane Crespin. Bombardier dostarczył już począwszy od 2001 roku 500 podobnych zespołów. AGC jest dostępne w różnych wersjach napędowych. Pojazd może być dostarczony jako spalinowy, elektryczny (jedno lub wielo napięciowy) oraz spalinowo –elektryczny. Nowo zamówione pojazdy mają być spalinowo –elektryczne, dwu napięciowe (1.5 kV i 25 kV50Hz).
Źródlo: Komunikat prasowy Bombardiera.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024