Nowe jednostki w ZSSK
Słowackie Koleje ZSSKodebrały i zaprezentowały pierwszą nową jednostkę serii 861 od ŽOS Vrútky.Zamówiono łącznie 21 takich składów.
W tym roku firma stopniowo będzie dostarczać dziewięćjednostek, kolejnych dwanaście zostanie przekazanych w przyszłym roku.
ZSSK obiecują polepszyć jakość swoich usług, głównie wregionach Bańskiej Bystrzycy, Żyliny i Trenczyna. Przewoźnik otrzymał na tencel dotację w wysokości 74,8 mln euro, tylko 2,2 mln euro
Koleje Słowackie zamówiły dwie wersje pociągów: dłuższą serii861.0, o pojemności 171 miejsc i krótszą wersję 861.1 o pojemności 115 miejsc.
Wszystkie nowe jednostki będą wyposażone w klimatyzację,bezprzewodowy dostęp do Internetu, system informacyjny, system kamer iautomatyczny licznik pasażerów. Mają 5 miejsc do transportu rowerów, czyli otrzy więcej niż w pociągach starszego typu 861.
Pojazd spełnia nowsze normy TSI, zwłaszcza w zakresieochrony przeciwpożarowej. Toalety są dostosowane do potrzeb użytkowników nawózkach inwalidzkich. Prędkość maksymalna składów to 140 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Wierzymy, że nowa i nowoczesna jednostka będzie komfortowadla pasażerów i przyczyni się do długoterminowego i zrównoważonego rozwojuregionów. Modernizacja naszej floty przyśpiesza i nabiera realnych kształtów.”- powiedział Filip Hlubocký, prezes zarządu ZSSK.
„Największym wyzwaniem było dostosowanie pociągów trzeciejgeneracji do nieuniknionych zmian. Były one związane nie tylko z ciągłymrozwojem prawodawstwa europejskiego w dziedzinie obsługi i bezpieczeństwa, aletakże z wymaganiami klienta w zakresie komfortu pasażerów, zmiennościprzestrzeni lub systemów informacyjnych. Projekt jest również wymagający podwzględem produkcji. W rzeczywistości nasza firma opracowuje i produkuje dwiekoncepcje pojazdów w tym samym czasie po raz pierwszy w jednej serii, cooznacza, że produkujemy dwa prototypy. To dla nas ważny kamień milowy. Wierzę,że nowe pociągi trzeciej generacji spełnią wysokie wymagania dotyczącedostępności i niezawodności, poprawiając tym samym komfort pasażerów” –powiedział Peter Malec, szef ŽOS Vrútky.
„