Nowe Impulsy za rok na torach SKM Trójmiasto
Tak, jak zapowiadaliśmy dzisiaj w siedzibie Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni podpisana została umowa na dostawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Impuls. Jest to pierwszy kontrakt na nowe pojazdy, jakie Newag dostarczy dla PKP SKM. Umowę o wartości 28 920 000 zł netto podpisali Maciej Lignowski ?Prezes SKM, Bartłomiej Buczek ?członek Zarządu SKM oraz Prezes NEWAG S.A. ?Zbigniew Konieczek.
Dotychczas nowosądecka firma prowadziła jedynie modernizacje pociągów tego przewoźnika, choć ostatnie duże zamówienie na remont jednostek EN57 wykonała konkurencyjna PESA. Nowe Impulsy wyjadą na pomorskie tory w II kwartale 2016 roku. Będą to czteroczłonowe pojazdy o długości 74 400 mm, które pomieszczą 503 osoby w tym 144 na miejscach siedzących. Jak informuje ich producent od dotychczas produkowanych pojazdów 31WEa różnić będą się ilością drzwi i wysokością podłogi. Na życzenie przewoźnika każdy człon posiadać będzie czworo drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm) i w stosunku do standardowych Impulsów 31WEa wyższa będzie o 200 mm. Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem. W Impulsach zamontowane zostaną toalety z obiegiem zamkniętym przystosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Z wizualizacji zaprezentowanej przez producenta wynika, że pociągi będą miały szare, inne niż stosowane na EN57, malowanie. Produkowane przez NEWAG S.A. Impulsy, są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny ?cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej, gdyż podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Osiąga prędkość eksploatacyjną 160 km/h.