Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe Impulsy na śląskich torach (zdjęcia)

inforail
30.04.2015 12:16

Tak jak zapowiadaliśmy nałamach InfoRail trzy elektryczne zespoły trakcyjne Impuls pojawiły się natorach województwa śląskiego. To druga część zamówienia wramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej, obejmującej sześć tego typu składów.Składy zostały rozdysponowane pomiędzy dwóch przewoźników ? pierwsza transzatrafiła do Kolei Śląskich, druga zaś do Przewozów Regionalnych.
Trójczłonowy Impulspomie­ści276 pasa­że­rów w tym 156 na miej­scach sie­dzą­cych. Będzie jeździł z prędkością do 160 km/h.
Wspólny projekt w ramachtzw. Południowej Grupy Zakupowej uzyskał dofinansowanie w ramach UniiEuropejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość zakończonego w 2015r kontraktu to 313,71 mln zł brutto (dofinansowanie zUE wyniosło 70% wartości kosztów kwalifikowanych).
Projekt realizowany był wramach wspól­negoprzed­się­wzię­cia Woje­wództw: Mało­pol­skiego, Pod­kar­pac­kiego, Śląskiego iŚwiętokrzyskiego, w którym po 6 Impulsów zakupiły Małopolska, Świętokrzyskie iŚląsk, jeden zamówiło województwo Podkarpacie.
Umowa na dostawę 19 nowo­cze­snych, trój­czło­no­wych pojaz­dów szy­no­wychznapę­dem elek­trycz­nym(EZT) podpisana została 28 sierpnia 2013roku.

Dziś, 30 kwietnia, nowyImpuls został zaprezentowany pasażerom i fanom kolejnictwa na dworcu wKatowicach. W prezentacji składu udział wzięli Wicemarszałek WojewództwaŚląskiego, Stanisław Dąbrowa i Wiceprezes Spółki NEWAG S.A., producenta pociągu,Maciej Duczyński .

?W naszym regionie pasażerowie mogą korzystać z usług Kolei Śląskich iPrzewozów Regionalnych. Pulę sześciu nowych Impulsów podzieliliśmy po połowie,tak by trzy obsługiwały połączenia wewnątrz regionu, a trzy kolejne tzw.połączenia stykowe. Wierzę, że te składy sprawdzą się w eksploatacji, a pasażerowie i ich obsługa ocenią, czy spełniają ichoczekiwania? ? stwierdził w trakcie prezentacji pociągu wicemarszałekDąbrowa.

Zakupionepociągi są jed­nymiz naj­no­wo­cze­śniej­szych tego typu pojaz­dów szy­no­wych produkowanychw Pol­sce. Dlaczego?

?Impulsy 36WEa to pierwsze pojazdy w Polsce, które posiadają certyfikatyzgodności TSI LOK&PAS czyli spełniają najnowsze, rygo­ry­styczne euro­pej­skienormy zde­rze­niowe i wytrzymałościowe. Zastosowane rozwiązania technicznezapewniają najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno podróżnych jak i obsługi ?powiedział Maciej Duczyński, Wiceprezes NEWAG S.A.- Bezpieczeństwo podobnie jak komfort podróżowania to w Newagu najwyższy priorytet ? dodał. Warto w tymmiejscu dodać, że Newag jest jedynym polskim producentem taboru kolejowego, któryprzeszedł pomyślnie badania na zgodność z najnowszymi, restrykcyjnymiprzepisami unijnymi i posiada takie certyfikaty zgodności dla elektrycznychzespołów trakcyjnych Impuls 36WEa.

Pojazd jest w pełniklimatyzowany, wyposażony w system monitoringu z rejestratorem zdarzeń oraznowoczesny system informacji pasażerskiej. Ergonomiczne fotele, wi-fi, gniazdkaelektryczne, wyciszone wnętrze zapewniają pasażerom wygodę podróżowania. Niska pod­łoga umoż­li­wia łatwe wsia­da­niei wysia­da­nie także osobom oogra­ni­czo­nej zdol­no­ści rucho­wej. Wśrodkowymczłonie prze­wi­dziano 2 miej­sca dla wóz­ków inwa­lidz­kich z zasto­so­wa­niemwind umoż­li­wia­ją­cych wjazd wózka oraz 4 miejsca do prze­wozu rowe­rów.

Jak wspomnieliśmy na wstępie trzy nowe składybędą wydzierżawione Przewozom Regionalnym i zaczną obsługiwać połączeniamiędzywojewódzkie na trasach: Częstochowa-Kielce, Katowice-Kielce (przez CKM),Katowice-Kraków i Rybnik-Katowice-Kraków.