Nowe fakty w sprawie połączeń LEO Express. Ale termin nadal nieznany

inforail
22.05.2018 09:03

Zbliża sięuruchomienie pierwszych prywatnych pociągów dalekobieżnych w Polsce – z Krakowaprzez Katowice do Pragi. Przewoźnik poinformował, że uzyskał już oficjalnyrozkład od polskiego zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP PLK.

Dokładny termin uruchomienia pociągu jednak nadal nie jestznany i zależy od toczącego się postępowania w Urzędzie Transportu Kolejowego,dotyczącego dopuszczenia jednostek elektrycznych, którymi Leo Express zamierzaobsługiwać nową polsko-czeską trasę. Start nowego połączenia najprawdopodobniejnastąpi na przełomie czerwca i lipca. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.plpociąg ten nie jest uwzględniony w rozkładzie, który wejdzie w życie 10czerwca.

Rozkład jazdy w pierwszym etapie zakłada kursy w weekendy. ZKrakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugąstronę: z Pragi do Krakowa, w piątki i niedziele. Po zakończeniu prac modernizacyjnychna torach na polskim odcinku trasy, które na tę chwilę mocno ograniczająmożliwości ekspolatacyjne na szlakach, Leo Express przewiduje stopniowezwiększanie częstotliwości kursów.

Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Katowicodjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzymasię także w Skawinie, Oświęcimiu -Dworach, Mysłowicach, Tychach i Pszczynie. Poczeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin,Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. W drogę powrotną zPragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po21-ej, a do Krakowa dotrze o 23:19.

Cieszymy się, żeproces uruchomienia pociągów w Polsce dobiega końca i niedługo będziemy mogliogłosić termin startu. Wierzę, że nasze nowe połączenia pomogą jeszcze bardzejwzmocnić pozytwne polsko-czeskie stosunki i będą ważnym impulsem do dalszegorozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych. Jak widać za granicą, prywatniprzewoźnicy w tym procesie odgrywają bardzo istotną rolę. Tak, jak drogi sąotwarte dla wszystkich przewoźników, nie inaczej powinno to wyglądać na torach– mówi Peter Jančovič, dyrektor Leo Express Polska.

Leo Express uruchamia w tej chwily pociągi w 3 krajachEuropy – w Czechach, na Słowacji i w Niemczech. Przewoźnik dysponuje równieżsiatką skomunikowanych połączeń autokarowych, które w Polsce obejmująpołączenia takie jak Warszawa – Bogumin – Wiedeń/Praga, Kraków – Lwów, Kraków –Katowice – Bogumin – Ostrawa lub Kraków – Poprad – Košice.