Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe dane na temat dostępności ezt-ów PKP Intercity, Flirty nadal na czele!

inforail
20.06.2018 16:46

Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło statystykędostępność i sprawność ezt-ów PKP Intercity serii ED74, ED160, ED161 i ED250 wposzczególnych miesiącach 2017 roku oraz pierwszego kwartału 2018 roku.

W tabeli wskazanośrednią dostępność pojazdów w dobie oraz średnią dobową liczbę pojazdówwyłączonych na planowe czynności utrzymaniowe i inne naprawy.

ED74(14 szt.)

dostępne
(średnio w dobie)

na planowych czynnościach
utrzymaniowych (średnio w dobie)

w naprawach
(średnio w dobie)

odstawione
(średnio w dobie)

sty-17

3,74

0,10

1,13

9,03

lut-17

1,82

0,11

1,07

11,00

mar-17

2,03

0,07

0,90

11,00

kwi-17

0,90

0,93

1,17

11,00

maj-17

0,90

1,81

0,29

11,00

cze-17

2,57

0,33

0,10

11,00

lip-17

2,42

0,32

0,26

11,00

sie-17

2,55

0,10

0,35

11,00

wrz-17

2,57

0,03

0,40

11,00

paź-17

2,52

0,16

0,32

11,00

lis-17

2,07

0,16

0,77

11,00

gru-17

1,78

0,06

1,16

11,00

sty-18

1,87

0,10

1,03

11,00

lut-18

2,50

0,07

0,11

11,32

mar-18

1,00

0,06

0,00

12,94

ED160(20 szt.)

dostępne
(średnio w dobie)

na planowych czynnościach
utrzymaniowych (średnio w dobie)

w naprawach
(średnio w dobie)

sty-17

17,62

1,71

0,67

lut-17

16,06

1,61

2,33

mar-17

17,35

1,87

0,78

kwi-17

17,53

1,74

0,74

maj-17

17,38

1,86

0,76

cze-17

17,29

1,76

0,95

lip-17

17,43

1,95

0,62

sie-17

17,27

2,00

0,73

wrz-17

17,57

1,95

0,48

paź-17

17,64

2,00

0,36

lis-17

17,45

1,95

0,60

gru-17

17,68

1,74

0,58

sty-18

17,68

1,77

0,55

lut-18

17,55

1,45

1,00

mar-18

17,14

1,32

1,55

ED161(20 szt.)

dostępne
(średnio w dobie)

na planowych czynnościach
utrzymaniowych (średnio w dobie)

w naprawach
(średnio w dobie)

sty-17

16,14

1,76

2,10

lut-17

17,06

1,28

1,67

mar-17

17,09

1,30

1,61

kwi-17

16,68

1,37

1,95

maj-17

15,52

1,24

3,24

cze-17

14,81

1,05

4,14

lip-17

15,00

0,95

4,05

sie-17

15,32

1,18

3,50

wrz-17

15,62

0,81

3,57

paź-17

16,59

0,95

2,45

lis-17

15,65

1,10

3,25

gru-17

15,00

1,79

3,21

sty-18

15,41

1,41

3,18

lut-18

16,20

1,40

2,40

mar-18

15,23

1,32

3,45

ED250(20 szt.)

dostępne
(średnio w dobie)

na planowych czynnościach
utrzymaniowych (średnio w dobie)

w naprawach
(średnio w dobie)

na planowych testach
homologacyjnych

sty-17

16,00

1,48

1,52

1,00

lut-17

16,28

1,67

1,06

1,00

mar-17

16,30

1,57

1,13

1,00

kwi-17

16,00

1,42

1,58

1,00

maj-17

15,76

1,00

2,24

1,00

cze-17

15,71

0,81

3,48

0,00

lip-17

15,95

1,52

2,52

0,00

sie-17

15,73

2,23

2,05

0,00

wrz-17

16,38

2,00

1,62

0,00

paź-17

15,50

1,68

2,82

0,00

lis-17

15,65

1,30

3,05

0,00

gru-17

14,00

1,89

4,11

0,00

sty-18

13,45

1,14

5,41

0,00

lut-18

15,15

1,20

3,65

0,00

mar-18

15,55

1,77

2,68

0,00

PKP Intercitywyjaśniły, że porównując ww. dane z wcześniejszymi okresami eksploatacji nowychezt-ów zauważona została poprawa niezawodności tych pojazdów, wynikającą m. in.z wyeliminowania usterek tzw. „wieku dziecięcego”.

Spółka podała, że brakwzrostu lub spadek dostępności poszczególnych serii pojazdów jest skutkiemwypadków na przejazdach drogowo-kolejowych, które spowodowały długotrwałewyłączenia niektórych pojazdów z eksploatacji. W przypadku jednostek serii ED74większość pojazdów oczekuje na wykonanie planowanej i przygotowywanej obecnienaprawy na poziomie P5 (odnowienie pojazdu, obejmujące demontaż podzespołóworaz ich wymianę na nowe lub zregenerowane) wraz z modernizacją, dlatego teżaktualna dostępność tych jednostek jest niewielka.

PKP Intercity informuje,że głównymi przyczynami wyłączenia jednostek serii ED160, ED161 i ED250 zeksploatacji były zdarzenia na przejazdach drogowo-kolejowych oraz zdarzeniazwiązane z infrastrukturą kolejową, np. wjazd na odcinek o obniżonej siecitrakcyjnej. Naprawy ewentualnych usterek są wykonywane na bieżąco i niepowodują długotrwałych przerw w eksploatacji pojazdów. W przypadku naprawpowypadkowych czas potrzebny na ich wykonanie jest dużo dłuższy z uwagi m. in.na duży i zróżnicowany charakter uszkodzeń oraz konieczność opracowaniatechnologii naprawy.

PKP Intercity poinformowały,że obecnie w naprawach powypadkowych znajdują się: jedna jednostka serii ED160,dwie jednostki serii ED161 oraz dwie jednostki serii ED250. Jednostki seriiED74 oczekują natomiast na wykonanie koniecznej naprawy wraz z modernizacją, aich przywrócenie do eksploatacji w pełnym zakresie planowane jest po ukończeniutych napraw, a zarazem dostosowaniu do aktualnego standardu pociągów PKPIntercity.