Nowe barwy i logo POLREGIO
Przewozy Regionalne zaprezentowały dziś logo marki POLREGIO inową malaturę taboru.
To długo oczekiwana rewolucja w Przewozach Regionalnych. Nowebarwy przewoźnika to czerwień i pomarańcz z elementami barwy białej i srebrnej.Na pierwszy rzut oka wyglądają mdle i nieciekawie. O wiele lepiej prezentowałysię tygrysy, z których w nowej propozycji zostało niewiele. Co więcejczerwono-pomarańczowe malowanie nawiązuje do tego, co już było. Swego czasujednostki EN57 były malowane właśnie na czerwono i pomarańczowo. Te barwykojarzą się niestety ze starym, brudnym i niezmodernizowanym ezt-em. Teraz mająsymbolizować dobrą zmianę. Tygrysia propozycja poprzednich władz PrzewozówRegionalnych była jednak o wiele bardziej agresywna i nadawała pociągomswoistego charakteru, nawet jeśli były to jednostki EN57.
Podobnie rzecz ma się z logo. Nie do końca wiadomo, co masymbolizować. Nam kojarzy się z orlenowskim orłem. Przeważają kolory czerwony iszary. Dlaczego nie biały i czerowny?
Co kierowało przewoźnikiem przy przygotowywaniu logo? Inspiracjew tradycyjnej symbolice kolejowej oraz źródłach historycznych na tematkolejnictwa. Przy okazji pojawia się, tradycyjnie już pod rządami obecnychwładz, pstryczek pod adresem przewoźników samorządowych. Otóż marka POLREGIO mapoważny charakter dlatego nie ściga się ze wspomnianymi kolejamimarszałkowskimi na wzory malatury, a raczej wyznacza własny standard. Jest zPolski i dla Polaków, dlatego sięga po kody i symbole kojarzące się z naszymkrajem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa malatura odwołuje się do najnowocześniejszych elementówobecnego wizerunku marki, malatury „tygrysów” (czyżby?) iwykorzystuje dynamiczne elementy graficzne i nowoczesną estetykę. Rezygnujemy znadmiaru elementów graficznych i kolorów oraz z gamy wcześniej używanej przezPrzewozy Regionalne.
„