Nowak chce restrukturyzacji Przewozów Regionalnych
inforail
08.04.2013 09:18
Nowak chce restrukturyzacji Przewozów Regionalnych
Przewozy Regionalne muszą być zrestrukturyzowane, bo w obecnym kształcie dłużej nie przetrwają – powiedział minister transportu Sławomir Nowak. Dodał, że chce pomóc marszałkom województw – do których należy spółka – zrestrukturyzować ją. Nowak ocenił, że sytuacja finansowa Przewozów Regionalnych jest dramatyczna. 'Ta firma musi być zrestrukturyzowana, ona w takim kształcie po prostu nie przetrwa dłużej na rynku. Gdyby była ustawa o upadłości spółek, ta spółka byłaby zagrożona upadłością’ – zaznaczył szef resortu transportu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami spółki przewozowe utworzone na mocy ustawy o restrukturyzacji PKP – a więc także Przewozy Regionalne – nie mogą ogłosić upadłości. Przewozy Regionalne od kilku lat należą do samorządów województw – każdy marszałek ma część udziałów w spółce. Nowak zapewnił w piątek, że wielokrotnie rozmawiał z marszałkami na temat trudnej sytuacji przewoźnika. 'Jest to przewoźnik podległy marszałkom województw, a nie ministrowi, ale dotyczy jednak olbrzymiej części ruchu pasażerskiego w naszym kraju i nie mogę udawać, że tego problemu nie widzę’ – powiedział Nowak. 'Chcemy marszałkom pomóc problem rozwiązać. Musimy ją (spółkę – PAP) ratować, musimy pomóc jej wyjść z kłopotów i musi być zrestrukturyzowana. Ale to jest robota marszałków, a ja chcę pomóc’ – zadeklarował Nowak.
Pytany, czy ratowanie Przewozów Regionalnych miałoby polegać na przykład na podziale przewoźnika na mniejsze spółki powiedział, że nie będzie decydował za marszałków, co powinni zrobić ze swoją firmą. Takiej samej odpowiedzi udzielił na pytanie, czy powinien zostać zmieniony zarząd firmy. Przewozy Regionalne to największy polski kolejowy przewoźnik pasażerski. Na trasy w ciągu doby wyjeżdża średnio 1,8 tys. pociągów tego przewoźnika;korzysta z nich ok. 300 tys. pasażerów dziennie. Spółka zatrudnia ok. 10,5 tys. osób. W tym roku spółka zawarła ugodę ze swoim największym wierzycielem, czyli PKP PLK. Przewozy Regionalne mają do 1 lipca 2017 r. spłacić 384 mln zł długu, jaki mają w PKP PLK. Spółka przelała już pierwszą transzę – ok. 57 mln zł. Ugoda jest zabezpieczona na majątku spółki.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024